2023-11-10 21:46:48 JPM redakcja1 K

Huawei przedstawia rywala dla Modelu S Tesli

Hongkong/Pekin (CNN) – Huawei zaprezentował nowy pojazd elektryczny (EV), który ma zmierzyć się z Teslą Elona Muska.

Nowy elektryczny sedan Huaweia, Luxeed S7 (Źródło: Huawei) 

Chiński gigant technologiczny rozpoczął w czwartek przyjmowanie przedpremierowych zamówień Luxeed S7. Jest to pierwszy sedan marki; wcześniej sprzedawane były SUV-y. Samochód, który powstał we współpracy z chińskim producentem samochodów Cherry, ma cenę podstawową 258 tys. juanów (35 400 tys. dolarów) w okresie przedsprzedaży. Regularna sprzedaż rozpocznie się 28 listopada, o czym firma powiadomiła na konferencji prasowej w czwartek. Richard Yu, szef firmy ds. konsumentów, ujawnił smukły czterokołowiec na scenie w Shenzhen, mówiąc, że jest on wyposażony w wydajny akumulator wysokonapięciowy. Wcześniej wspomniał, że S7 dominuje nad Teslą (TSLA) Model S „w każdej specyfikacji”. 

Porównanie to może być trochę naciągane, mówi Mark Rainford, komentator przemysłu motoryzacyjnego z Szanghaju, który prowadzi kanał Inside China Auto na platformie YouTube. „Szczerze mówiąc, myślę, że porównania z Modelem S mogą być dość ambitne, jeśli chodzi o wskaźniki, dla których mogę znaleźć informacje,” wypowiedział się dla CNN, dodając, że niektóre nie zostały w pełni opublikowane. 

„S7 wyróżnia się jednak instalacją 800 V, która pozwala na szybkie ładowanie. Tesla nie używa jednak instalacji 800 V, więc w tym przypadku S7 będzie miał przewagę,” powiedział Rainford. 800-woltowy akumulator S7, według Yu najcieńszy w przemyśle, jest produktem chińskiego giganta akumulatorów do samochodów elektrycznych CATL. Jak twierdzi Yu, 15-minutowe ładowanie pozwoli na zasięg jazdy do 400 kilometrów, co przewyższa 347-kilometrowy zasięg Modelu S Tesli po podobnym czasie ładowania. 

„Nasz zasięg przewyższa poziom naszych konkurentów,” dodał. 

Amerykański producent samochodów, który nie ma już zespołu ds. public relations, nie udzielił natychmiastowej odpowiedzi na prośbę o komentarz. Rainford twierdzi, że chociaż porównanie zasięgu nie zostało przetestowane, jest to możliwe ze względu na baterię. Powiedział także, że Tesla może mieć przewagę dzięki rozbudowanej sieci Supercharger w Chinach, gdzie jest jej wiele lokalizacji. „Łatwość znalezienia dobrej ładowarki… jest równie ważna jak jej możliwości,” powiedział Rainford. Jednak przy równowartości 35 400 tys. dolarów, S7 jest znacznie tańszy niż podstawowy Model S, który kosztuje 698 900 juanów lub 95 800 tys. dolarów w Chinach. Tesla została ostatnio zmuszona do obniżania cen w Chinach w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na największym rynku motoryzacyjnym. 

Nacisk na motoryzację 

Chociaż Huawei z początku zasłynął jako gigant technologiczny i telekomunikacyjny, w ostatnich latach został przytłoczony przez amerykańskie ograniczenia eksportowe, które wprowadziły firmę w chaos. W tym roku firma nie ukrywała swoich ambicji powrotu – i wywołania zamieszana w świecie motoryzacji. W 2021 wprowadziła na rynek swój pierwszy pojazd elektryczny. Podczas wrześniowego wydarzenia firma zapowiedziała wypuszczenie S7, a także Aito M9, elektrycznego SUV-a zaprojektowanego wspólnie z innym chińskim producentem samochodów, Seres.

 Yu powiedział podczas premiery, że ulepszona wersja Aito M7, który został po raz pierwszy wydany w zeszłym roku, zebrała ponad 86 000 zamówień w przedsprzedaży w ciągu zaledwie 50 dniS7 jest przeznaczone dla kobiet – twierdzi Huawei. Ma wyznaczoną szufladę na kosmetyki, lusterko do poprawy makijażu i miejsce na przechowywanie szpilek, gdy zostaną one porzucone na rzecz płaskich butów do jazdy. 

Dział: Auto

Autor:
Michelle Toh i Mengchen Zhang | Tłumaczenie: Weronika Rejniak

Żródło:
https://edition.cnn.com/2023/11/10/cars/china-huawei-new-ev-launch-intl-hnk/index.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE