Hyundai rozważa produkcję pojazdów hybrydowych w wartej 7,6 mld dolarów fabryce pojazdów elektrycznych w Georgii
Nowy Jork - Hyundai Motor poddaje ponownej ocenie swoje plany dotyczące wyłącznej produkcji pojazdów całkowicie elektrycznych w nowej fabryce budowanej w Gruzji, powiedział w środę CNBC jeden z dyrektorów.
Dyrektor generalny Hyundaia Jae Hoon Chang (z lewej) i José Muñoz, prezes Hyundaia i globalny dyrektor operacyjny, uczestniczą w 2024 New York International Auto Show Michael Wayland /CNBC
José Muñoz, prezes i globalny dyrektor operacyjny Hyundai, powiedział, że firma ocenia, czy oprócz pojazdów elektrycznych produkować pojazdy hybrydowe lub hybrydowe typu plug-in w fabryce o wartości 7,59 miliarda dolarów. „Przygotowujemy się teraz do zwiększenia produkcji pojazdów elektrycznych, a następnie oceniamy, czy musimy dodać do planu dodatkowe technologie w zależności od oceny rynku”- powiedział Muñoz na marginesie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku.
Ponowna ocena ma miejsce w obliczu wolniejszego niż oczekiwano przyjmowania pojazdów elektrycznych, a także zmiany przepisów dotyczących emisji przez administrację Bidena, aby lepiej uwzględnić pojazdy hybrydowe i hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in, a nie skupiać się na pojazdach całkowicie elektrycznych. Hyundai jest w trakcie inwestowania 12,6 miliarda dolarów w Gruzji, w tym w nowy zakład Hyundai Motor Group Metaplant America w hrabstwie Bryan oraz produkcję akumulatorów poprzez spółki joint venture z innymi południowokoreańskimi firmami LG Energy Solution i SK On, które będą oddzielnymi zakładami
Muñoz powiedział, że Hyundai pozostaje zaangażowany w pojazdy elektryczne, ale wie również, że hybrydy i pojazdy hybrydowe typu plug-in mogą być lepsze dla niektórych konsumentów. „Wszystko jest na stole”- powiedział Muñoz. „Dostosujemy się do zapotrzebowania rynku i na razie jesteśmy na dobrej drodze do spełnienia wymagań organów regulacyjnych”. Hyundai ujawnił w środę odświeżonego crossovera Tucson, który będzie oferowany jako tradycyjny silnik gazowy, hybryda i hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in. „Myślę, że PHEV jest dla nas kluczowym tematem strategicznym. Byliśmy jednym z pionierów w dziedzinie PHEV i myślę, że chcemy to wykorzystać”- powiedział Muñoz. „Ale hybryda jest bardzo ważna ... nasza produkcja hybryd rośnie. Jest na nie duże zapotrzebowanie. W Hyundaiu również zwiększy się udział hybryd”.
Dział: Świat
Autor:
Michael Wayland | Tłumaczenie: Alicja Budnik