2024-05-15 18:43:32 JPM redakcja1 K

Kultowe Porsche 911 staje się hybrydą

Porsche zamierza zaproponować jedną z największych zmian w swoim flagowym modelu. Hybrydowe Porsche 911 z silnikiem benzynowym wspomaganym przez co najmniej jeden silnik elektryczny zasilany akumulatorem zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas wydarzenia online 28 maja.

Hybrydowe Porsche 911 przechodzi testy na torze. Źródło: Porsche

Ten ruch jest znaczącym krokiem w ewolucji jednego z najbardziej rozpoznawalnych samochodów sportowych na świecie i pomaga wspierać akceptację silników elektrycznych w większości pojazdów. Biorąc pod uwagę ich generalnie większą oszczędność paliwa bez utraty mocy, hybrydy stały się powszechne w wielu rodzajach pojazdów. Samo Porsche sprzedaje już modele hybrydowe typu plug-in, takie jak SUV Cayenne e-Hybrid oraz czterodrzwiowy model Panamera e-Hybrid, ale hybrydowe 911 to całkiem inna sprawa.

Niewiele modeli samochodów jest tak bardzo zintegrowanych z silnikiem benzynowym, jak słynna 911 i niewielu twórców samochodów jest tak bardzo zintegrowanych z jednym modelem, jak Porsche z 911. Podczas gdy Porsche sprzedaje obecnie znacznie więcej SUV-ów niż samochodów sportowych, 911 pozostaje podstawowym modelem producenta. Nawet SUV-y Porsche Macan i Cayenne, z zaokrąglonymi krawędziami i pochylonymi maskami, nawiązują stylistyką do modelu 911.

Porsche sprzedaje również w pełni elektryczne samochody, Taycan i nowy SUV Macan Electric. Kierownictwo stwierdziło jednak, że 911 będzie ostatnim Porsche, które stanie się w pełni elektrycznym, ponieważ jego konstrukcja jest wyjątkowa i stanowi kwintesencję marki. Pozbycie się silnika z tyłu - nadanie mu charakterystycznego kształtu i tylnego wyważenia - co sprawia, że jest to 911? Ten nowy model hybrydowy będzie najbliższy elektrycznemu 911, jakie Porsche może uzyskać bez stawiania tego rodzaju filozoficznych pytań.

Według Porsche hybrydowe 911 przeszło już ponad 3 miliony kilometrów testów na torach i drogach publicznych w różnych klimatyk, jednak najbardziej praktyczne detale nie zostaną ogłoszone przed końcem tego miesiąca. Porsche nie zdradziło, czy samochód będzie hybrydą typu plug-in, tak jak miało to miejsce w przypadku poprzednich i obecnych hybryd Porsche. Porsche preferuje hybrydy typu plug-in, ponieważ ich mocniejsze akumulatory zwiększają osiągi.

Wiemy jednak, że hybrydowa 911 jest wyraźnie szybsza niż obecne 911 napędzane wyłącznie benzyną. Kierowca testowy Porsche był w stanie przejechać hybrydą po słynnym niemieckim torze wyścigowym Nürburgring Nordschleife w 7 minut i 17 sekund - 8,7 sekundy szybciej niż porównywalne 911 obecnej generacji. Szybszy czas oznacza, że hybrydowe 911 ma większą moc spowodowaną dodatkowym wspomaganiem elektrycznym. Nürburgring jest krętym, wymagającym torem, więc szybszy czas wskazuje również, że prowadzenie samochodu nie jest utrudnione przez dodatkową masę akumulatorów i silników elektrycznych.

„Mamy większą przyczepność, znacznie większą moc, a spontaniczna reakcja hybrydy o wysokich osiągach jest wielką zaletą” - powiedział w oświadczeniu były kierowca wyścigowy i „ambasador marki” Jörg Bergmeister.

Zapowiedź nowej wersji hybrydowej pojawia się około 60 lat po tym, jak Porsche wprowadziło na rynek model 911. Pierwsze 911 zostało zaprezentowane w 1963 roku, ale weszło do produkcji dopiero w 1964 roku. Był to większy i mocniejszy dodatek do oryginalnego modelu Porsche - 356.

Oba modele, które były produkowane razem tylko przez kilka lat, miały małe tylne siedzenia i silniki zamontowane za tylnymi kołami. Układ był podobny do Volkswagena Beetle, samochodu zaprojektowanego przez Ferdinanda Porsche Seniora, ojca Ferdinanda „Ferry'ego” Porsche, który stworzył 356. Syn Ferry'ego, Ferdinand „Butzi” Porsche, pracował nad projektem 911, wzorowanym na kształcie łzy 356. Jego forma, w tym coraz ciaśniejsze tylne siedzenia, pozostała zasadniczo taka sama od czasu oryginalnego modelu.

Dział: Wiadomości

Autor:
Peter Valdes-Dapena | Tłumaczenie: Paulina Jędrzejczak

Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/05/13/business/porsche-911-hybrid/index.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE