2024-07-28 23:45:20 JPM redakcja1 K

„Nie otrzymuję zapłaty”. Cyberatak na salony samochodowe wprowadza chaos wśród sprzedawców, kupujących i pracowników

Zgodnie z nowymi szacunkami, trwająca przerwa w dostawie oprogramowania u dostawcy CDK Global trwa już drugi tydzień, a dealerzy samochodowi ponoszą straty liczone w milionach dolarów.

Nowe pojazdy marki Ford na sprzedaż u dealera w Colma w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych w piątek, 21 czerwca 2024 r. Źródło: David Paul Morris, Bloomberg

Zapytani pracownicy amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego powiedzieli CNN, że przerwa w dostawie oprogramowania, która według firmy została spowodowana cyberatakiem, utrudniła dealerom śledzenie interakcji z klientami, zamówień i sprzedaży, utrudniając im zarabianie na życie. „To wpłynie na listę płac”- powiedział Bernard Irvin, sprzedawca w salonie Forda w Greenville w Karolinie Południowej. „Dlaczego nie miałbym otrzymywać normalnego wynagrodzenia? Naprawdę nie rozumiem, o co w tym wszystkim chodzi”. Obawy pracowników obrazują, jak cyberatak nawet na coś tak mało znaczącego jak oprogramowanie do prowadzenia dokumentacji i planowania, może sparaliżować całą branżę. Według szacunków Anderson Economic Group, awaria system CDK może spowodować straty rzędu 944 milionów dolarów z powodu przerw w działalności dotkniętych nią dealerów samochodowych, jeśli przerwa potrwa pełne trzy tygodnie. 

Według CDK, awaria rozpoczęła się w zeszłą środę po tym, jak dwa przypadki cyberataków zatrzymały systemy firmy, które dostarczają oprogramowanie do prawie 15 000 salonów samochodowych w Ameryce Północnej.  W piątkowym oświadczeniu firma poinformowała, że czyni postępy w przywracaniu niektórych dealerów do sieci. Wcześniej, firma twierdziła, że nie spodziewa się całkowitego rozwiązania problemu do lipca. „Z powodzeniem wprowadziliśmy dwie małe i jedną dużą grupę dealerów notowanych na giełdzie do Systemu Zarządzania Dealerami (DMS). Aktywnie pracujemy również nad uruchomieniem dodatkowych aplikacji – w tym naszych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i usługami, oraz naszych kanałów obsługi klienta” powiedział rzecznik CDK. „Rozumiemy i podzielamy pilną potrzebę naszych klientów, aby powrócić do normalnej działalności i będziemy nadal dostarczać aktualizacje,  gdy będzie dostępnych więcej informacji”.  

Dział: Świat

Autor:
Samantha Delouya, CNN | Tłumaczenie: Adam Babiuch - praktykant Fundacji https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/06/30/cars/cdk-outage-car-dealers/index.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE