Nowy model Bugatti to samochód hybrydowy o mocy 1800 koni mechanicznych kosztujący 4 miliony dolarów
Bugatti zaprezentowało swój nowy model, Bugatti Tourbillon, potężną hybrydę z równie imponującą ceną. Samochód zastąpi Bugatti Chiron o mocy 1500 koni mechanicznych i wartości 3,3 miliona dolarów.
Bugatti Tourbillon z 2024 r. sfotografowany podczas Festiwalu w Goodwood w 2024 r. Autor: MrWalkr
Można się było spodziewać, że nowy model Bugatti będzie w pełni elektryczny. Nie tylko branża zmierza w tym kierunku, ale w 2021 roku Bugatti zostało wydzielone z Volkswagen Group i połączone z Rimac, chorwacką firmą produkującą w pełni elektryczny supersamochód Rimac Nevera.
Jednak Mate Rimac, dyrektor generalny nowej firmy, która teraz nazywa się Bugatti Rimac, powiedział, że nigdy nie miał zamiaru tworzyć w pełni elektrycznego Bugatti. Ponieważ samochody napędzane benzyną stopniowo znikają z dróg, inżynierowie i projektanci Bugatti Rimac chcieli stworzyć coś, co zachowa ducha mechanicznie napędzanych samochodów Bugatti: Niesamowicie mocną hybrydę typu plug-in.
Podobnie jak wcześniejsze modele Bugatti Chiron i Veyron, nowy Bugatti Tourbillon będzie wyposażony w ogromny, 16-cylindrowy silnik gazowy. Silnik, który został zaprojektowany we współpracy z brytyjską firmą Cosworth zajmującą się inżynierią samochodów wyścigowych, będzie wspomagany przez trzy potężne silniki elektryczne. Jeden silnik w tylnej części samochodu i dwa kolejne z przodu będą w stanie samodzielnie wygenerować 800 koni mechanicznych. Według Bugatti Rimac, Bugatti Tourbillon będzie w stanie wytworzyć ponad 1800 koni mechanicznych.
Silniki elektryczne pomogą zrekompensować brak turbosprężarek w silniku spalinowym. Silnik Chirona miał cztery turbosprężarki, które wtłaczały powietrze do silnika, w celu wytworzenia większej mocy. Mate Rimac powiedział, że chce, aby nowy silnik był „wolnossący”, co oznacza brak turbosprężarek.
„Chcieliśmy stworzyć najbardziej ekscytujący, najbardziej emocjonujący silnik spalinowy” - powiedział Rimac – „czyli wysokoobrotowy i wolnossący”.
Wnętrze samochodu jest również hołdem dla staromodnych maszyn. Nazwa Tourbillon pochodzi od zestawu kół zębatych, które pomagają utrzymać dokładność w zegarku mechanicznym. Deska rozdzielcza Bugatti wzorowana jest na tarczach zegarków mechanicznych.
Dział: Świat
Autor:
Peter Valdes-Dapena, CNN | Tłumaczenie: Adam Babiuch - praktykant Fundacji https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/06/20/cars/bugatti-horsepower-hybrid/index.html