2023-09-13 15:00:53 JPM redakcja1 K

Oto pięć najdroższych aut świata.

W dzisiejszych czasach łatwo o klasyczne auta, które na licytacjach przekraczają 25 milionów.

Koenigsegg CCXR Trevita - jedno najdroższych nowych aut na świecie. 

Najnowszy i najdroższy samochód świata to Koenigsegg CCXR Trevita, który wart jest 4,8 milionów dolarów. Niemniej jednak, w świecie licytacji aut klasycznych to grosze, za które nie byłoby się w stanie kupić choć jednego wozu z pierwszych stu najdroższych. W miarę, jak auta klasyczne stają się coraz rzadsze, ceny na licytacjach wzrastają. Aby stać się posiadaczem któregokolwiek z aut z poniższej listy możliwe, że potrzeba czegoś więcej niż wygranej na loterii. Ceny z listy są cenami, które ponieśli kupujący w momencie sprzedaży. Większość kupujących to amerykanie, dlatego ceny podane są w dolarach, oprócz tych opłaconych w euro. A więc, bez przedłużania: oto auta, które osiągnęły publicznie najwyższe ceny. 

 
5. Mercedes-Benz W196 - 29,6 milionów dolarów. 

                                                                                                                   Mercedes-Benz
 

Ten samochód wyścigowy Grand Prix, posiadacz legendarnych drzwi otwieranych do góry, to zdobywca wielkich nagród w Szwajcarii i Niemczech w 1954 roku, prowadzony przez argentyńczyka Juan Manuel Fangio. Auto pobiło światowy rekord na licytacji w 2013 roku.  

 
4. Ferrari 335 Sport Scagletti - 35,7 milionów dolarów. 

 

                                                                                                                           SOTHEBY'S
 

Pierwsze Ferrari z listy to właśnie 335 Sport Scagletti z 1957 roku. Auto pobiło cenowy rekord w 2016 jako najdroższy samochód wyścigowy sprzedany na licytacji. 

Jego wcześniejszy właściciel miał go w swojej prywatnej kolekcji już 40 lat przed sprzedażą. Osiągnął tę kosmiczną sumę ze względu na kierowców takich, jak Peter Collins czy Maurice Trintignant, którzy prowadzili go przez 12 godzin podczas wyścigu Sebring. Następnie Wolfgang von Trips zrobił to samo na Mille Miglia. 

 
3. Ferrari 250 GTO - 38,2 milionów dolarów. 

 

                                                                                                                           SOTHEBY'S                                                                                              
 

Ferrari 250 GTO stało się legendarnym modelem. Zgodnie z regułami Międzynarodowej Federacji Samochodowej, 100 sztuk każdego modelu powinno zostać ujednoliconych, aby móc brać udział w wyścigach z kategorii GT. Jednak Ferrari wytworzył ich tylko 38 i zdołał być dopuszczony do wyścigów, a nawet wygrać światowe tytuły w 1962, 1963 i 1964. Ten model należał do kierowcy wyścigowego Jo Schlesser. 

 
2. Ferrari 250 GTO - 70 milionów dolarów. 

 

                                                                                                                                         PF        
 

Najdroższe auto na świecie do 2022 roku straciło ten tytuł na rzecz innego Ferrari 250 GTO, ustanawiając te ikoniczne włoskie modele dwoma z trzech najdroższych aut na świecie. Mowa o wygranym Tour de France w 1964 roku i zdobywcy czwartego miejsca na 24h Le Mans. Kluczem jego ogromnej wartości jest według ekspertów fakt, że jest to model bezwypadkowy. 

Został zakupiony poprzez prywatną sprzedaż kierowcy wyścigowemu Christian Glaesel z ręki amerykanskiego magnata wymian - amerykanina David MacNeil. 

 
1. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé - 135 milionów dolarów. 

 

                                                                                                                     Mercedes-Benz
 

Najdroższe auto świata to Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 roku. 

Ta edycja specjalna pożądanego modelu z motylkowymi drzwiami była własnością marki, która to sprzedała go anonimowemu kupcowi przez dom aukcyjny RM Sotheby’s. Cena osiągnięta w 2022 roku to światowy rekord za samochód wystawiony na licytację i tym samym podwojenie kosztu Ferrari 250 GTO, który do tego czasu osiągał kwotę najwyższą. Mercedes-Benz wyprodukował tylko dwa modele 300 SLR Uhlenhaut Coupé, które zostały ochrzczone na cześć szefa Inżynierii marki, Rudolfa Uhlenhaut. Wymyślono wersję wyścigówki W 196 R odpowiednią na ulice. Jej ośmiocylindrowy silnik rzędowy był w stanie osiągnąć prędkość 300 km/h. Według producenta „cała kwota ze sprzedaży zostanie przeznaczona na stworzenie Funduszu Mercedes Benz w celu przyznawania stypendiów dla młodych w zakresie nauk o środowisku i dekarbonizacji”. 

 
 
 
 

Dział: Auto

Autor:
ABC.es | Tłumaczenie: Faustyna Janaszak

Żródło:
https://www.abc.es/motor/cinco-coches-caros-mundo-20230822150000-nt.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE