2022-12-23 07:27:02 JPM redakcja1 K

Samochód Chevrolet Corvette oficjalnie przechodzi na zasilanie elektryczne

General Motors będzie produkować w pełni elektrycznego Chevroleta Corvett, poinformował prezes GM Mark Reuss w poniedziałek rano w poście na LinkedIn. Reuss nie powiedział, kiedy pojawi się model hybrydowy ale prawdopodnie stosunkowo niedługo. „Będziemy oferować zelektryfikowaną Corvette już w przyszłym roku” – napisał.

Towarzyszące wideo, które firma zamieściła na Twitterze, pokazało to, co wydawało się być hybrydową Corverttą, a w innym pierwszym, można było zobaczyć przednie koło obracające się i rzucające śniegiem jakby były napędzane. Wszystkie Corvetty produkowane wcześniej przez firmę miały napęd wyłącznie na tylne koła. Podczas gdy post Reussa sugeruje, że hybrydowa Corvette będzie oparta na obecnej generacji samochodu, nie jest jasne, czy wersja całkowicie elektryczna będzie wariacją tego samochodu, czy będzie to zupełnie inny przyszły model. 

„Zelektryfikowany" to termin przemysłu samochodowego obejmujący wszystko od pojazdów hybrydowych do w pełni elektrycznych, wszystko z silnikiem elektrycznym może liczyć się jako „zelektryfikowane". Od dawna krążyły plotki, że obecna generacja Corvette, pierwsza z silnikiem benzynowym zamontowanym za fotelami, a nie z przodu, mogłaby zostać zbudowana w systemie hybrydowym. Reuss również wcześniej podpowiadał, że będą zelektryfikowane warianty samochodu. Różne firmy pracują nad elektrycznymi samochodami sportowymi. Większość produkowanych dotychczas pojazdów całkowicie elektrycznych to czterodrzwiowe sedany i SUV-y, ponieważ zapotrzebowanie na akumulatory nadaje się do większych i cięższych pojazdów. 

Pierwszy samochód Tesli - Roadster na bazie Lotusa Elise, był elektrycznym samochodem sportowym, ale druga jego generacja, pierwotnie odsłonięta jako prototyp w 2017 roku, nie weszła jeszcze do produkcji. Niektórzy producenci, tacy jak Lamborghini, stwierdzili, że obecna technologia akumulatorów nie pozwala na uzyskanie optymalnych osiągów samochodu sportowego z pojazdu czysto zasilanego elektrycznie. Lamborghini pracuje jednak nad hybrydowymi samochodami sportowymi typu plug-in. Do tej pory Corvette dostępna jest jedynie w bazowej wersji Stingray z 6,2-litrowym silnikiem V8 produkującym do 495 KM. Jesienią ubiegłego roku zaprezentowano 670-konną Corvette Z06 z 5,5-litrowym V8. Poprzednia generacja Corvette obejmowała m.in. 755-konną wersję ZR1. 

Nic takiego nie zostało jeszcze zapowiedziane dla obecnego modelu, ale inżynierowie GM powiedzieli, że głównym powodem umieszczenia silnika z tyłu było umożliwienie lepszych osiągów przy ekstremalnie wysokich poziomach mocy. Oprócz oszczędności benzyny, systemy hybrydowe mogą być również stosowane w samochodach o wysokiej wydajności, aby dodać dodatkową moc oraz zapewnić szybsze przyśpieszenie, ponieważ silniki elektryczne mogą dostarczać moc do kół szybciej niż silniki benzynowe. Najmocniejsze samochody sportowe Ferrari to na przykład hybrydy. Reuss wcześniej sugerował, że hybrydowa Corvette jest możliwa. Przedstawiciele GM oznajmili, że planują do 2035 roku produkować wyłącznie pojazdy zeroemisyjne, czyli w pełni elektryczne lub zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Autor:
Peter Valdes-Dapena, CNN Business | Tłumaczenie: Maria Szafran

Żródło:
https://edition.cnn.com/2022/04/25/business/electric-hybrid-corvette

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.