Tesla spotyka się z krytyką dotyczącą ładowania: obiecuje zmiany
Wiele osób zmaga się z nowymi kablami do ładowania. Sieć "super ładowarek" Tesli była początkowo przeznaczona tylko dla własnych samochodów. Jednak w 2022 r. uruchomiono projekt pilotażowy, który umożliwił innym markom samochodów ładowanie na niektórych stacjach Supercharger.
Nowe ładowarki Tesli V4 są wyposażone w długie kable, które pasują do samochodów elektrycznych innych niż Tesli. Zdjęcie: ABC Startsiden
Od tego czasu projekt został rozszerzony i obecnie wszystkie samochody elektryczne mogą ładować się na zdecydowanej większości stacji ładowania Tesli w całym kraju. Jednak wiele osób napotkało wyzwania, szczególnie ze względu na długość kabla do ładowania. Mierzy on zaledwie 1,5 metra, co stwarza problemy dla samochodów, w których złącze ładowania znajduje się z tyłu przedniego błotnika lub z przodu tylnego błotnika.
Tesla zaczęła teraz wprowadzać zupełnie nową generację szybkich ładowarek, znanych jako "V4 Superchargers". Mają one dwukrotnie dłuższe kable niż poprzednie generacje, dzięki czemu są bardziej odpowiednie dla wszystkich samochodów elektrycznych.
Otrzymywanie krytyki.
Jednocześnie Tesla została skrytykowana za to, że nowe kable do ładowania są zarówno ciężkie, jak i nieelastyczne. Na mrozie stają się one wyjątkowo sztywne, co doprowadziło do tego, że wiele osób ma problemy z włożeniem wtyczki z powrotem do gniazda ładowania po sesji ładowania.
-‘’Niektórzy po prostu poddają się i upuszczają go na śnieg" - pisze Teslarati. Tesla obiecuje teraz coś zrobić z tymi problemami.
- ‘’Liczą się drobne szczegóły. Ulepszenia stacji dokującej i sztywności kabli pojawią się wkrótce’’ - pisze Tesla w krótkim komentarzu odnoszącym się do krytyki.
‘’Ciężkie kable do ładowania nie są jednak nowym wyzwaniem, a szczególnie na mrozie grube i sztywne kable mogą być wyzwaniem.’’
Dlatego też inni operatorzy ładowania, używają chowanego i wysoko zawieszonego zawieszenia kabla, które znacznie ułatwia manewrowanie kablem między słupkiem ładowania a gniazdem ładowania w samochodzie. Czy jest to część rozwiązania Tesli? Dopiero się okaże.
Nie tylko dłuższe kable.
Nowe stacje ładowania V4 od Tesli różnią się od dotychczasowych w kilku obszarach, między innymi całkowicie nowym designem. Najbardziej uderzającą cechą jest brak dużego otworu pośrodku. Słupki są również wyższe niż te starsze. Kabel do ładowania jest teraz przymocowany na zewnątrz słupka. Wcześniej znajdował się po wewnętrznej stronie otworu. Kabel ma również trzy metry długości, dwa razy więcej niż w słupkach V3.
Słupki V4 obsługują moc ładowania do 350 kW, podczas gdy V3 zatrzymywały się na 250 kW. Ponadto wkrótce będzie można płacić kartą i stukać w słupki, co wcześniej nie było możliwe.
Dział: Świat
Autor:
Bjørn Eirik Loftås | Tłumaczenie: Antonina Nowicka
Źródło:
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2024/01/03/195972625/tesla-far-lade-kritikk-lover-endringer