Tesla traci przewagę jakościową pojazdów elektrycznych, gdy problemy z naprawami ciągle dręczą rynek
Tesla traci swoją przewagę nad tradycyjnymi producentami samochodów pod względem jakości nowych pojazdów elektrycznych - wynika z corocznej wpływowej analizy przeprowadzonej przez J.D. Power.
Pies wychyla się przez okno z Tesli elektrycznego pojazdu ładowanego na stacji Supercharger Tesla w Santa Monica, Kalifornia, 15 maja 2024 roku. Zdjęcie: Getty’ego
Kluczowe punkty:
- Tesla traci przewagę nad tradycyjnymi producentami samochodów pod względem jakości nowych pojazdów elektrycznych - wynika z corocznej wpływowej analizy przeprowadzonej przez J.D. Power.
- Według badania, rosnące problemy Tesli wynikają z negatywnych reakcji klientów po usunięciu przez firmę tradycyjnych elementów sterowania, takich jak dźwignie kierunkowskazów i wycieraczek.
- Ogólnie rzecz biorąc, badanie wykazało, że pojazdy elektryczne są bardziej dotknięte problemami w porównaniu do tradycyjnych pojazdów z silnikami spalinowymi na benzynę i diesel.
Według raportu U.S. Initial Quality Study 2024, jakość pojazdów elektrycznych na baterie Tesli oraz pojazdów tradycyjnych producentów samochodów jest taka sama, wynosząca 266 zgłoszonych problemów na 100 nowo sprzedanych lub wynajmowanych pojazdów. Wcześniej modele Tesli wykazywały lepsze wyniki niż pojazdy elektryczne tradycyjnych producentów samochodów w corocznym badaniu. W zeszłym roku Tesla otrzymała wynik 257 problemów na 100 pojazdów, w porównaniu do średnich 265 problemów na 100 pojazdów dla EV od tradycyjnych producentów samochodów. Badanie przypisuje rosnące problemy Tesli negatywnej reakcji klientów po usunięciu przez firmę tradycyjnych elementów sterowania, takich jak dźwignie kierunkowskazów i wycieraczek. Ogólnie rzecz biorąc, badanie wykazało, że pojazdy elektryczne, w tym BEV i hybrydy plug-in (PHEV), mają więcej problemów niż tradycyjne pojazdy z silnikami spalinowymi na benzynę i diesel. „Właściciele nowoczesnych pojazdów BEV i PHEV wypełnionych nowoczesną technologią doświadczają problemów na tyle poważnych, że muszą trzy razy częściej niż właściciele pojazdów z silnikiem spalinowym zgłaszać swoje nowe pojazdy do serwisu” - powiedział Frank Hanley, starszy dyrektor ds. benchmarkingu samochodowego w J.D. Power, w oświadczeniu prasowym.
Badanie wykazało, że pojazdy plug-in wymagają więcej napraw niż pojazdy z silnikiem spalinowym we wszystkich kategoriach napraw. BEV średnio miały 266 problemów na 100 pojazdów, co oznacza 86 punktów więcej niż pojazdy z silnikami benzynowymi i diesla, które miały średnio 180 problemów na 100 pojazdów, według badania. Niższy wynik oznacza wyższą jakość pojazdu. Główne problemy obejmowały funkcje, sterowanie i wyświetlacze oraz integrację bezprzewodową smartfonów, gdzie klienci zgłaszali częste trudności z Apple CarPlay i Android Auto. Badanie również wykazało frustrację z powodu fałszywych alarmów, niepotrzebnych alertów drogowych oraz funkcji automatycznego hamowania. Konkretnie, przypominania o tylnym siedzeniu przyczyniają się do 1,7 problemów na 100 pojazdów w całej branży, gdy właściciele otrzymują sygnały nawet gdy nikogo nie ma na tylnym siedzeniu. „Nie jest zaskoczeniem, że wprowadzenie nowych technologii stwarza wyzwanie dla producentów w utrzymaniu jakości pojazdów” - dodał Hanley.
-Do tego raportu przyczynił się Michael Wayland z CNBC.
Dział: Świat
Autor:
Justine Fisher | Tłumaczenie: Klaudia Krupa - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.cnbc.com/2024/06/27/jd-power-tesla-loses-its-ev-quality-edge.html