2024-02-20 17:04:28 JPM redakcja1 K

Xpeng podwaja tegoroczne zyski i planuje wprowadzić 30 nowych modeli samochodów na przestrzeni 3 lat

Xpeng Motors zostało założone 10 lat temu przez He Xiaopenga. Ten powiedział, że w tym roku chińskie marki samochodów idą na wojnę o wiodącą pozycję na rynku. Krwawa bitwa już się rozpoczęła.

Zdjęcie: xiaopeng.com
18 lutego reporter gazety „The Paper” dowiedział się od dyrektora generalnego Xpeng- He Xiaopenga, że ten wydał pismo. Podzielił się w nim swoimi przemyśleniami na temat działalności firmy, a także przedstawił swój plan na rok 2024, jest nim podwojenie wydajności i modyfikacja lub wprowadzenie na rynek 30 nowych modeli aut. He Xiaopeng patrząć wstecz na rok 2023 uważa, że ból, szczęście, odważne myślenia i działania to słowa oddające ducha ludzi pracujących w Xpeng. Jak sam mówi: „w ubiegłym roku wprowadziliśmy szczególnie wiele zmian w organizacji, planowaniu, działaniu i wydajności naszego biznesu. Doświadczyliśmy przy tym wiele bólu, ale też wiele korzyści”.
Dane dotyczące sprzedaży pokazują, że w 2023 roku Xpeng wyprodukował 141 600 samochodów, co łącznie daje 400 000 w całej historii firmy. Również w roku 2023 uzyskał poparcie Volkswagena. Pod koniec lipca przedstawiciele Volkswagena i Xpenga ogłosili, że połączą siły, aby wprowadzić na chiński rynek dwa nowe samochody elektryczne klasy B, a Volkswagen ogłosił, że zainwestuje około 700 milionów dolarów w nowy wspólny projekt. Wyniki sprzedaży podwoiły się, a koncerny wspólnie wypuściły pierwszy samochód.
Przyszłość Xpenga
Rok 2024 to dziesiąty rok od założenia Xpenga, ale He Xiaopeng wciąż patrzy w przyszłość. Chińczyk zaproponował, że: „wydajność musi być ponad dwukrotnie większa, organizacja musi nadrobić wszystkie niedociągnięcia i powinniśmy pracować w kierunku osiągnięcia jak najwyższej jakości”. Jeśli chodzi o nowe produkty, to Xpeng planuje na przestrzeni przyszłych 3 lat modyfikacje lub wypuszczenie około 30 nowych modeli samochodów. W tym roku Xpeng wypuści dwa samochody w cenie 300 tysięcy i 150 tysięcy yuanów. Pozwoli to na gradajcę cen firmy w przedziale od 100 do 400 tysięcy yuanów. Jeśli chodzi o inwestycje w badania i rozwój, to w roku 2024 zostanie zainwestowane więcej środków w zwiększenie liczby personelu, firma chce zwerbować około 4000 nowych pracowników. Każdego roku ponad 40% budżetu będzie inwestowane w badania i rozwój. Coroczne inwestycje w badania i rozwój skupią się na technologiach związanych ze sztuczną inteligencją, głównie z funkcją autopilota. Środki przeznaczone na ten cel mają wynieść 3,5 miliarda yuanów. Jeśli chodzi o marketing, He Xiaopeng powiedział, że ten rok jest pierwszym rokiem dla modernizacji strategii marketingowej Xpenga i pierwszym rokiem dla marketingu w internecie i marketingu telefononicznego. „Bez względu na to, jak trudny jest to krok i jak duża inwestycja, musimy w możliwie najkrótszym czasie uczynić markę i marketing Xpeng niekwestionowanym numerem jeden w branży.”  W kwestii wprowadzenia firmy na rynek globalny, He Xiaopeng powiedział: „Wyznaczymy nasze główne rynki w Europie, regionie ASEAN, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Łacińskiej, Oceanii i innych regionach. Zwiększymy zalety technologii naszych produktów, zwłaszcza sztucznej inteligencji, będziemy adaptować produkty do lokalnego rynku, mowa tutaj o na przykład produkcji aut z kierownicą po prawej stronie. Wytyczymy nową ścieżkę do globalizacji. Pomogą nam w tym nasze produkty, zastosowanie sztucznej inteligencji i renoma marki”.

Branża motoryzacyjna idzie na wojnę, na której wynik mają wpłynąć umiejętności organizacyjne. Począwszy od końca roku 2022, Xpeng rozpoczął zmiany w swoich szeregach i kilku dyrektorów, w tym nawet zespół założycielski opuściło firmę. W roku 2024 polepszenie organizacji pozostaje najwyższym priorytetem dla Xpenga. He Xiaopeng napisał w obwieszczeniu rozpoczynającym rok: „Ten rok jest drugim ważnym rokiem dla Xpenga i drugim rokiem w którym szlifujemy możliwości organizacyjne w firmie. Osobiście skupię się na ewaluacji pracowników niższych kadr i całym procesie zarządzania. Ciężką pracą poprawię zdolności zarządzania i wydajności całej działalności”.Mówił wojskowym żargonem, cytując Chińczyka „trzeba pozwolić kadrom, które odważą się walczyć i są w stanie walczyć, by prowadziły swoje oddziały na pole bitwy. Kadry nie mogły po prostu słuchać raportów, muszą czynnie penetrować linie wroga, aby zrozumieć, jak sprawa ma się rzeczywiście, a nie na papierze. Pracownicy muszą udać się głęboko za linię frontu, by wśród odgłosów ognia artyleryjskiego przejąć wiodącą rolę w pozyskiwaniu klientów krajowych i zagranicznych. Musimy budować mury nowych oddziałów i burzyć wysokie wieże, nie będziemy poświęcać pracowników wyższego i niższego szczebla na rzecz jednorazowych interesów, musimy skupić się na całokształcie i odrzucić dążenie do powierzchownej harmonii”.

Miłośnicy branży motoryzacyjnej uważają, że w 2024 roku konkurencja będzie jeszcze bardziej zaostrzona, a rozwój branży jeszcze bardziej przyspieszy. Potwierdzają to słowa He Xiaopenga o rozpoczynającej się wojnie. He Xiaopeng powiedział: „w obliczu ponurej sytuacji makroekonomicznej, wiele firm słabnie i boi się inwestować, myślę, że to nasza okazja. W 2024 pójdziemy naprzód w stosunku do konkurencji. W czwartym kwartale lub nawet nieco wcześniej będziemy rozwijać się prężniej niż kiedykolwiek”. 

Dział: Świat

Autor:
Sun Fu | Tłumaczenie: Marcel Korczak

Żródło:
https://www.thepaper.cn/newsDetail_forward_26378137

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE