2024-09-07 23:51:04 JPM redakcja1 K

Związek Volkswagena – „Jesteśmy gotowi na rozpoczęcie strajku po zamknięciu zakładów”

Po tym jak Volkswagen, największy europejski producent samochodów, ogłosił, że zamknie dwa ze swoich największych zakładów produkujących części samochodowe po raz pierwszy od 87 lat, nastąpiła seria wstrząsów wtórnych.

Zdjęcie: Chosun Ilbo DB

Ponad 20 000 pracowników uczestniczyło w poniedziałkowym spotkaniu zarządu i pracowników Volkswagena. Skandowali oni hasła takie jak „My jesteśmy Volkswagenem, nie wy”względem dyrektora Volkswagena Oliviera Bume’a i dyrektora finansowego Arno Antlitza. Związek mówi, że są gotowi pójść na strajk, jeśli firma zadecyduje się na zamknięcie zakładów. - „Kierownictwo złamało tabu i pracownicy są gotowi na wezwanie (związku)”- powiedziała Daniela Cavallo, dyrektorka rady ds. zarządzania pracą. Pomimo opozycji związku zawodowego, Volkswagen nie jest w stanie pozwolić sobie na zmianę planu na zamknięcie zakładów – „Sprzedajemy ponad 2 miliony mniej aut w Europie niż przed koronawirusem i nie zmieni się to w przyszłości. Musimy zwiększyć produktywność i obniżyć koszty”- powiedział dyrektor finansowy Antlitz na poniedziałkowym spotkaniu. - „Mamy tylko rok lub dwa lata na to, żeby obrócić tą sytuację”- restrukturyzacja jest nieuniknionym posunięciem, ponieważ w tamtym roku w Chinach, gdzie generowane jest 30% sprzedaży, firma po raz pierwszy straciła 1 miejsce w udziałach na rynku krajowym na rzecz BYD, a restrukturyzacja jest krokiem nieuniknionym, gdyż rynek europejski nie wykazuje znaków ożywienia. 

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów, europejska sprzedaż samochodów nie przekroczyła 13 milionów sztuk od 2019, już przez 4 rok z rzędu. Ubiegłoroczna sprzedaż wynosiła jedynie 12.8 miliona sztuk. Rząd niemiecki z opóźnieniem wciela plan ewolucji. 4 września, dwa dni po tym jak Volkswagen ogłosił swoje plany zamknięcia fabryk, zadecydowano, żeby przywrócić politykę zmniejszenia podatków od pojazdów elektrycznych. Podatek ten jest odliczany do 40% ceny pojazdu zakupionego przez firmy. Poprzedniego grudnia w Niemczech zniesiono dotacje do pojazdów elektrycznych, a ich zakup spadł w tym roku o prawie 20%. Pomimo iż może to zapobiec gwałtownemu spadkowi w popycie na takie samochody, wiele ludzi mówi, że samo to nie będzie w stanie zapobiec planom restrukturyzacji Volkswagena, który zaobserwował wyraźny spadek rentowności. Wskaźnik zysku operacyjnego Grupy Volkswagena wykazywał 6.3% w pierwszej połowie tego roku (Styczeń-Czerwiec) i po 9.7% w 2022 roku i 7.2% w roku poprzednim, nadal spada. 

Dział: Świat

Autor:
Lee Yeong-gwan | Tłumaczenie: Alicja Kempara – praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.chosun.com/economy/auto/2024/09/06/Z3Q4ZFOPDVG4JMD5625MHNYT2I/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE