Źródło Zdjęcia: Fiawec.com
Niestety, obie załogi Inter Europol Competition w kategorii LMP2 nie zaliczą tego wyścigu do udanych, kończąc rywalizację na pozycjach 9 i 10. Pomimo startu z trzeciej pozycji i chwilowego prowadzenia Tom Dillmann z załogi numer 43 zmagał się z problemami, które ostatecznie pogrzebały szanse na lepszy wynik. W trakcie wyścigu doszło także do kolizji z udziałem drugiej załogi Turbo Piekarzy, dlatego też finisz obu załóg w pierwszej dziesiątce to tak naprawdę spory sukces.
W kategorii LMP2 mamy podział na dwie kategorie jedną z nich jest po prostu kategoria Pro a drugą to Pro-AM. W całym wyścigu wygrała wcześniej wspomniana ekipa AF Corse, która należy do klasy Pro-Am. Natomiast w klasie LMP2 Pro okazali się kierowcy IDEC Sport w składzie: Jamie Chadwick, Daniel Juncadella i Mathys Jaubert. Ten ostatni musiał na koniec wyścigu odpierać ataki Charlesa Mielesiego z zespołu VDS Panis Racing. Drugie miejsce zajęli wspomniani Milesi, Oliver Gray i Esteban Masson, a podium uzupełnili zawodnicy Vector Sport: Ryan Cullen, Władisław Łomko i Pietro Fittipaldi.
W kategorii LMP3 mamy nieco większy powód do radości. Inter Europol Competition zakończyła rywalizację na najniższym stopniu podium. Zwyciężył zespół CLX Motorsport w składzie Paul Lanchere, Adrien Closmenil i Theodor Jensen. A drugie miejsce zajęli zawodnicy RLR M Sport. Polska ekipa Team Virage z Jackiem Zielonką niestety nie ukończyła 4-godzinnego wyścigu w Barcelonie.
Zespół Iron Dames odniósł zwycięstwo w kategorii LMGT3, co jest ich pierwszym triumfem w ELMS od lipca ubiegłego roku. Sarah Bovy, Michelle Gatting i Celia Martin skończyły 2 sekundy przed kierowcami Kessel Racing oraz Proton Competition. Dzięki temu sukcesowi trio Iron Dames przewodzi obecnie w klasyfikacji generalnej.
Kolejne zawody odbędą się we Francji na torze Paul Ricard w Le Castellet 4 maja.