2023-11-12 18:42:40 JPM redakcja1 K

Zygzakowate lustra i grzyby: jak pokolenie Z dekoruje swoje pierwsze domy?

Ekstrawagancko, dziwnie, kolorowo i wyjątkowo – tak w dzisiejszych czasach młodzi ludzie dekorują swoje mieszkania. Zoomerzy stają się najemcami i właścicielami domów, mają własną estetykę TikTok, pastele i szachownicę.

Oto co można znaleźć w domu pokolenia Z. // Zdjęcie: The Guardian/Interior Icons/West Elm/Tilly’s/Moma/Shein

W połowie lat 2010. pojawienie się tablic z projektami wnętrz na Pinterest i pojawienie się tanich artykułów domowych w Internecie przyczyniło się do powstania estetyki milenialsów. Znany każdemu, kto kiedykolwiek przewijał oferty Airbnb, wygląd obejmował mnóstwo lampek sznurkowych, doniczek z nadrukiem cycków, odsłoniętego drewna, sloganów i delikatnego, milenijnego różu.

Ale to było 10 lat temu. Teraz pokolenie Z składa się z najmłodszych w kraju najemców i właścicieli domów, którzy muszą zaprojektować swoje pierwsze mieszkania. Mają oni swoje własne inspiracje wnętrzarskie: pastelowe obrazy na ścianach, lustra z zawijasami, światła LED i grzyby to cechy charakterystyczne tej estetyki.

Véronique Hyland, dyrektor ds. mody w magazynie „Elle”, która ukuła termin „millennial pink” twierdzi, że media społecznościowe przyspieszyły tempo rewolucji w projektowaniu wnętrz.

„Cykl życia trendu jest teraz zdecydowanie krótszy ze względu na TikTok - praktycznie długości życia muchy” - powiedziała Hyland. „Kiedyś mieliśmy sezon lub dwa, aby nacieszyć się trendem, a teraz różne „-cores” przychodzą i odchodzą, a rzeczy wydają się wizualnie rozwijać szybciej, gdy widzieliśmy je wszędzie”.

Oto aktualne elementy niezbędne dla estetyki pokolenia Z:

Falujące lustra

Lustro Ultrafragola zostało zaprojektowane w 1970 roku przez włoskiego architekta Ettore Sottsassa. Z falistą ramą, która po włączeniu zmienia się z chłodnej bieli w podświetlany róż, lustro jest ikoną postmodernistycznego designu. // źródło: @DesignMuseum na x.com

Włoski architekt Ettore Sottsass stworzył bulwiaste, falujące lustro Ultrafragola w 1970 roku, ale lustro zyskało na popularności dopiero w latach 2020. Można je znaleźć w domach (i na selfie) takich osób jak Bella Hadid, Lena Dunham i Frank Ocean. Zabytkowe wersje prawdziwej rzeczy mogą kosztować nawet 25 000 dolarów na stronach takich jak 1st Dibbs, więc duplikaty były nieuniknione, a ich odtworzenia można znaleźć na Etsy, Amazon i Anthropologie.

Dla Reevesa Connelly'ego, twórcy internetowego i absolwenta architektury, który niedawno opublikował popularny film na TikTok, porównujący milenijne trendy dekoracyjne z preferowanymi ozdobami pokolenia Z, nie ma mebla bardziej „zakodowanego w pokoleniu Z” niż lustro squiggle. Ciesz się nim, dopóki to jeszcze gorący temat na TikTok’u.

Sadzarki piętrowe

Kuzyn lustra squiggle, donice Areaware mają podobnie falujący kształt. Na TikTok’u, Connelly porównał ten element do słoików z masonem, często parodiowanej podstawy konsumpcji napojów przez millenialsów.

Grzyby

Grzyb warty 29 dolarów z Urban Outfitters // Zdjęcie: Urban Outfitters

Pamiętasz, jak młodzi ludzie mieli obsesję na punkcie ananasów, umieszczając wizerunki tropikalnych owoców na wszystkim, od toreb po poduszki? Teraz wszystko w kształcie grzybów przeżywa swój moment sławy, z grzybami na abażurach, świecach i dywanach. Można by zapełnić całą ulicę ponad 9000 wynikami dla „grzybowego wystroju” dostępnego w Targetcie, który obejmuje figurki, ozdoby świąteczne i flagi modlitewne.

Winę za to ponoszą zalegalizowane psychodeliki lub zainteresowanie cottagecore, które fetyszyzuje wiejskie życie. „Weirdcore” lub internetowa estetyka rzeczy, które wyglądają na zagmatwane, dezorientujące lub celowo brzydkie, jest również zjawiskiem pokolenia Z - a co jest bardziej weirdcore niż halucynogenna wycieczka po grzybkach?

Inspirowane zachodem

Pojemnik na zapałki w kształcie butów kowbojskich za 22 dolary od Paddywax. // Zdjęcie: Paddywax

Być może pamiętasz (lub chcesz zapomnieć) trend wąsów wiszących w każdej kawiarni lub pokoju biurowym z początku 2010 roku; teraz Connelly uważa, że bardziej prawdopodobne jest, że zobaczysz kowbojski but lub kaktus. To samo dotyczy krowich nadruków, trendu w modzie, który przeniknął również do naszych domów.

Wzór szachownicy

Dywan w szachownicę za 59 dolarów z Bed Bath & Beyond. // Zdjęcie: Bed Bath & Beyond

Nagłówek Architectural Digest z 2021 roku głosił, że „wzór szachownicy zostanie na stałe”, pojawiający się na pościeli, ręcznikach kąpielowych i płytkach podłogowych. Jest kojący, hipnotyzujący i nieco dziecinny, dzięki czemu zyskuje punkty nostalgii. Harper's Bazaar nazwał szachownicę „nowym milenijnym różem”, kolejnym trendem, który rzekomo rozpieszczał swoje imiennicze, potrzebujące pokolenie.

Ale jego dni mogą być policzone, ponieważ TikTok już uznał ten trend za wszechobecny. „Na początku uwielbiałam małe akcenty w kratkę, aby dodać zainteresowania, ale teraz wydaje się to przesadzone i tandetne” - powiedziała Kate Fuller, twórczyni treści znana na TikTok jako @interiordesignbestie. Zaczęło się jako coś nowego i zabawnego, co można było zobaczyć jako akcent artystyczny, a teraz wszyscy robią wszystko w szachownicę”.

Twórcy TikTok zauważają, że nadruk szachownicy może być nowym wzorem szewronu, który był wszechobecny w sukienkach i manicure w erze girlboss, ale szybko stał się passé. „Podobnie jak szewron, wszyscy znienawidzimy szachownicę do końca 2023 roku" - przewiduje Fuller.

Pastele

https://twitter.com/nowthisnews/status/1338512320599756800

Niektórzy przewidują, że kanarkowy żółty - nazywany również „rozświetlającym" i wymieniony jako jeden z kolorów roku Pantone na 2021 - jednoczy młodsze pokolenie.

Hyland nie jest tego taka pewna. Wcześniej powiedziała Guardianowi, że tak zwany żółty gen Z „wydaje mi się wyprodukowaną rzeczą marketingową ... Myślę, że istnieje nacisk na stworzenie różnych kolorów gen Z, ale nie osiągnął on tego samego poziomu wszechobecności”.

Fuller zauważa, że pastele są bardzo popularne w przestrzeniach domowych pokolenia Z. „Bardzo pociąga ich ten kapryśny wachlarz pastelowych kolorów” - powiedziała. „Od farb ściennych po meble, naprawdę uwielbiają dobre pastelowe kolorki.” Pastele zawładnęły również modą. Tegoroczne wybiegi mody przypominały wielkanocne brunche, a Valentino i Giorgio Armani prezentowali swoje kolekcje w jasnych odcieniach.

Paski świetlne LED

Jeśli chodzi o oświetlenie, milenijne „bajkowe światła” ustąpiły miejsca taśmom LED wyściełającym granice sufitów sypialni w całych Stanach Zjednoczonych. Paski te wyznaczają krawędzie mebla - powiedzmy zagłówka lub półki na książki - sprawiając, że wygląda on, jakby spod spodu wymykało się miękkie, nieziemskie światło. Filmy z hashtagiem #ledlights zostały obejrzane ponad 11 miliardów razy na TikTok, a samouczki dotyczące umieszczania pasków uzyskały 30,5 miliona wyświetleń.

Rozważmy, że ten wygląd wkrótce stanie się cheugy. „Jest bardzo popularny na TikTok’u, ale sprawia wrażenie, jakby twoja sypialnia była klubem” - powiedział Connelly.

Dział: Styl życia

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE