FKA Twigs uważa, że usunięcie reklamy Calvina Kleina stwarza „podwójne standardy”
FKA Twigs odpowiada na usunięcie reklamy marki Calvin Klein za ukazanie jej jako „stereotypowego obiektu seksualnego” Brytyjski organ regulacyjny uznał, że plakat - przedstawiający piosenkarkę ubraną jedynie w dżinsową koszulę - mógł zostać uznany za niezwykle obraźliwy z powodu uprzedmiotowienia kobiet.
PA MEDIA
Pisząc na Instagramie, piosenkarka zasugerowała, że zakaz - który pojawił się po tym, jak kampania z udziałem aktora Jeremy'ego Allena White'a stała się viralem - pokazuje „podwójne standardy”.
W reklamie FKA miała na sobie dżinsową koszulę rozpiętą do połowy ciała, ukazującą bok jej pośladków i połowę jednej piersi.
Nad nią widniał napis: „Calvins or nothing” (tłum. red. „W Celvinie i niczym więcej”) .
ASA stwierdziła, że obraz „skupiał uwagę widzów na ciele modelki, a nie na reklamowanej odzieży”, inaczej mówiąc jedynie na jej „cechach fizycznych”.
ASA uznała, że reklama „przedstawiała ją jako stereotypowy obiekt seksualny”.
W swojej odpowiedzi FKA twigs pisze: „Nie widzę 'stereotypowego obiektu seksualnego', którym mnie określono”.
„Widzę piękną, silną, czarną kobietę, której niesamowite ciało pokonało więcej bólu, niż można sobie wyobrazić”.
Urząd Standardów Reklamy (ASA) stwierdził jednak, że orzeczenie było jasne. Viralowa kampania Jeremy'ego Allena White'a
Następnie artystka odniosła się do kampanii Calvina Kleina z udziałem Jeremy'ego Allena White'a, która trafiła na pierwsze strony gazet w zeszłym tygodniu, a aktor został później zapytany o nią podczas Złotych Globów.
W swoim poście FKA Twigs stwierdza: „W świetle przeglądu innych przeszłych i obecnych kampanii tego rodzaju, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że istnieją tu pewne podwójne standardy”.
Pomimo zakazu FKA Twigs przyznaje, że jest „dumna” ze zdjęć, dziękując Calvinowi Kleinowi i fotografom mody Mertowi Alasowi i Marcusowi Piggotowi.
ASA poinformowała BBC Newsbeat, że otrzymała trzy skargi dotyczące reklam z udziałem Jeremy'ego Allena White'a - jedną dotyczącą magazynu i dwie dotyczące wersji telewizyjnej.
Powiedziano, że obecnie sprawa jest poddana analizie, ale jeszcze nie bada się, twierdzenia, że reklamy „seksualnie uprzedmiotawiają modela”.
Organ regulacyjny może wszcząć pełne dochodzenie po złożeniu tylko jednej skargi, jeśli uważa, że reklama łamie jego zasady, ale twierdzi, że około 80% spraw nie przechodzi do tego etapu.
Broniąc swojej reklamy, Calvin Klein powiedział, że była podobna do tych, które wypuszczał w Wielkiej Brytanii od wielu lat.
W odpowiedzi na post FKA rzecznik ASA stwierdził: „Nasze opublikowane orzeczenie określa, dlaczego przy tej okazji reklama złamała zasady, nieodpowiedzialnie uprzedmiotawiając kobietę i będąc niewłaściwie ukierunkowaną”.
Dział: Społeczeństwo
Autor:
BBC | Tłumaczenie: Marlena Kaczmarska