„Latająca taksówka” na niebie lotniska Gimpo w 2030 roku
Oczekuje się, że obszar wokół lotniska Gimpo w Gangseo-gu w Seulu zostanie przekształcony w węzeł komunikacyjny, wyposażony w lądowiska UAM (Urban Air Transportation) i trasy S-BRT (Bus Rapid Transit) do 2030 roku.
Widok z lotu ptaka na dzielnicę innowacji lotniska Gimpo, która ma powstać w 2030 roku. Zdjęcie: Seul Miasto
Powstanie także zaawansowany technologicznie kompleks przemysłowy, w tym lotniczy. Lotnisko Gimpo, które otworzyło się w 1958, zostanie poddane renowacji po raz pierwszy od 70 lat. Rząd Metropolitalny Seulu ogłosił 8 września, że przeznaczy 354 000 metrów kwadratowych obszaru lotniska Gimpo na „Dzielnicę Innowacji lotniska Gimpo”. W wyniku tego, koreańska korporacja lotnicza i Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury i Transportu, do którego należy ten teren, rozpoczną projekt przebudowy obszaru lotniska Gimpo w nowoczesny węzeł komunikacyjny, którego koszt wyniesie 2.964 biliona wonów. Kompleksowe centrum przesiadkowe zostanie wybudowane na terenie parkingu znajdującego się niedaleko stacji metra Gimpo Airport do 2030 roku o łącznej powierzchni 670 000 metrów kwadratowych.
Dach centrum będzie wyposażony w lotniska dla dronów UAM, na dachu i stacje S-BRT i metra pod ziemią. Będzie się tam także znajdować hotel i międzynarodowa sala konferencyjna. UAM, to personalny system transportu powietrznego, który jest w stanie startować i lądować pionowo, podobnie jak drony. Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury i Transportu i Rząd Metropolitalny Seulu testują ten system, z celem komercjalizacji na odcinkach lotnisko Gimpo do Yeouido i Suseo do Jamsil do 2025 roku. Będzie możliwość przesiadki na UAM na lotnisku Gimpo i lotu prosto do Yeouido. S-BRT to nowy system busów ekspresowych z dedykowanym systemem sygnalizacji. Będą mogły się poruszać po nim szybciej niż po obecnych pasach autobusowych.
Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury i Transportu planuje budowę S-BRT z lotniska Gimpo do Bucheon. Urzędnik miasta Seul powiedział – „Umożliwimy wygodne przesiadki między dronami lotniczymi, metrem i autobusami ekspresowymi”. W 2033 roku, w drugiej fazie inwestycji, firma planuje zbudować nowoczesny kompleks przemysłowy i obiekty biznesu lotniczego wzdłuż północnej obwodnicy. Miejsce to zawierać będzie Centrum Szkoleniowe w zakresie Bezpieczeństwa Lotniczego Koreańskiej Korporacji Lotniczej, departament policji na lotnisku Gimpo i teren treningowy do gry w golfa. - „Przyciągniemy tutaj wiele firm z branży najnowocześniejszej mobilności” – wspomniał urzędnik miasta.
Dział: Społeczeństwo
Autor:
Kim Yeong-woo | Tłumaczenie: Alicja Kempara – praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.chosun.com/national/national_general/2024/09/09/3L42BPNMHJAZBNSWNBLT5A3OI4/