Monica Lewinsky pojawiła się jako twarz kampanii wyborczej Reformation
Monica Lewinsky, aktywistka przeciwdziałająca nękaniu, która znalazła się w centrum medialnej burzy lat 90. po romansie z prezydentem Billem Clintonem, podpisała kontrakt z dużą markę modową.
Zdjęcie: Getty Images.
Lewinsky została wybrana przez dom mody dla kobiet Reformation na przewodniczącą najnowszej kampanii firmy.
Kampania odzieży roboczej „You 've Got the Power” wystartowała w poniedziałek we współpracy z Vote.org. Kampania ma na celu „przypomnienie” ludziom o sile ich głosu.
„Głosowanie pozwala na korzystanie ze swojego głosu, umożliwia bycie usłyszanym i jest to najbardziej definiujący aspekt demokracji” – wypowiedziała się Lewinsky na stronie internetowej firmy.
„Jeśli chcesz narzekać przez następne cztery lata, musisz iść i zagłosować.”
Lewinsky – obecnie pisarka – miała zaledwie 22 lata, kiedy związała się romantycznie z ówczesnym prezydentem, który był o 27 lat starszy. Wieści o ich związku zdominowały amerykańską agendę informacyjną w 1998 i 1999 roku. Prezydent początkowo zaprzeczał tym informacjom, później jednak przyznał się do „niewłaściwego kontaktu fizycznego” ze stażystką z Białego Domu.
W 2018 roku pani Lewinksy powiedziała, że ich związek stanowił „rażące nadużycie władzy” ze strony pana Clintona, zauważając, że był on „najpotężniejszym człowiekiem na świecie... z wystarczającym doświadczeniem życiowym, aby wiedzieć lepiej”.
Odkąd ponownie pojawiła się w przestrzeni publicznej w 2014 roku, regularnie wypowiadała się publicznie na temat cyberprzemocy, nazywając siebie „pacjentką zero” trendu internetowego.
Kampania Reformacji polega na tym, że Lewinsky modeluje skórzany trencz, jaskrawoczerwony dwuczęściowy strój, swetry i inne stroje do pracy.
„To bardzo ważny rok wyborczy, a wiara w duże instytucje jest dość niska” – podaje Reformation na swojej stronie internetowej.
„Rozumiemy to. Nie chcemy być kolejną marką, która po prostu każe wam głosować, dlatego nawiązaliśmy współpracę z ekspertami Vote.org ”.
W ramach kampanii strona internetowa Reformation zawiera informacje o rejestracji do głosowania. Firma przekazała również 25 tysięcy dolarów (ok. 100 tysiecy złotych) na rzecz Vote.org – największej w kraju organizacji bezpartyjnej, która działa na rzecz zachęcania ludzi do udziału w głosowaniu.
W wywiadzie opublikowanym w poniedziałek w Elle Magazine Lewinsky powiedziała, że współpraca była odpowiedzią na rosnącą frustrację i apatię wyborców przed listopadowymi wyborami prezydenckimi.
„Wszyscy musimy sobie przypominać, że nie możemy pozwolić, aby to przeszkodziło nam w głosowaniu, że w ten sposób używamy naszego głosu. W tym jest nasza moc” – powiedziała magazynowi.
Reformation zatrudniło trenera do pracy z Lewinsky w czasie sesji zdjęciowej z fotografką Zoey Grossman.
„Nie wiem, czy to nie zabrzmi banalnie, ale myślę, że sposobem, w jaki kobiety mogą poczuć się silniejsze, jest rozpoznanie momentów, w których mogą potrzebować większej pomocy i poproszenie o nią” – tak skomentowała Lewinsky swoją decyzję o zostaniu modelką.
Pani Lewinsky powiedziała również Elle, że ukończenie 50 lat latem było „prawdziwym prezentem”.
„To był rok akceptacji. Byłam w stanie zaakceptować tak wiele w sobie i w swoim życiu oraz to, gdzie teraz jestem, a to oznaczało, że wejście w wiek 50 lat było wspaniałe” – dodała.
„Jestem podekscytowana nową dekadą i pełna nadziei, co dla osoby z dużą traumą nawet powiedzenie tego wydaje się przerażające.”
Dział: Społeczeństwo
Autor:
Max Matza | Tłumaczenie: Jan Jaśkiewicz