2024-02-24 23:48:40 JPM redakcja1 K

Kurczak popularnym jedzeniem wśród obcokrajowców odwiedzających Koreę

W ostatnim roku w Korei najpopularniejszym menu obiadowym dla turystów odwiedzających Koreę stał się kurczak.

Photo: Park Sanghoon

 

24 grudnia, według krajowej platformy turystycznej Creatrip, po analizie danych przeprowadzonej przez firmę, dotyczącej transakcji w zakresie menu w restauracjach w ostatnim roku, na pierwszym miejscu znalazł się kurczak. Niezależnie od narodowości turystów, kurczak był bardzo popularnym menu. Firma wyjaśniła, że nawet jeśli nie mówią oni biegle po koreańsku, zamówienie dostawy online wydaje się popularną opcją wśród obcokrajowców. Dlatego istnieje też wiele sklepów offline.

Według liczby transakcji, drugą najpopularniejszą opcją jest Ganjang gejang (marynowany w sosie sojowym krab). Trafia on w gusta zwłaszcza podróżnych z Tajwanu, Hongkongu i Chin. Po zbadaniu, około 87% transakcji było wykonanych przez turystów z Chin. Podróżnik z Tajwanu powiedział: - „W krajach o gorącym klimacie ciężko jest bezpiecznie gotować i jeść surowe owoce morza” – kontynuował – „Smak kraba w sosie sojowym dobrze odpowiada moim kubkom smakowym, gdyż nie jest on ani za słodki, ani za słony.”

Występowały także różnice co do preferowanego menu, ze względu na narodowość. Oprócz marynowanego kraba, turyści z Chin preferowali grillowane mięso i inne przekąski (tteokbokki, kimbap, ramen itp.). Odsetek transakcji wykonanych przez podróżnych z Chin w restauracjach z grillem i przekąskami, stanowił odpowiednio 77% i 60%. Natomiast turyści z Japonii preferowali schludne koreańskie posiłki. Odpowiadali oni za około 80% koreańskich transakcji żywnościowych.

Podróżnicy z Singapuru i innych krajów Zachodnich preferowali desery. Patrząc na liczbę transakcji dokonanych przez podróżnych z tych regionów, Bingsu (tradycyjny koreański deser lodowy) znalazło się w pierwszej trójce. Tosty i pączki z menu przekąskowego również zajęły wysokie miejsce.

W zeszłym roku liczba transakcji w kategorii menu wzrosła na platformie Creatrip 11-krotnie, a w porównaniu do roku 2019, przed wybuchem epidemii, ta kwota wzrosła 57-krotnie. Liczba transakcji była największa w kolejności: Tajwan, Japonia, Hongkong, Kraje Zachodnie i Singapur, w tym Tajwan stanowił 50% wszystkich transakcji.



 

Dział: Turystycznie

Autor:
Choi Hyeseung | Tłumaczenie: Alicja Kempara

Żródło:
https://www.chosun.com/culture-life/culture_general/2024/02/24/QFTFM4SSVRFMNCCFTYM3TRTL6U/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE