2024-05-08 19:22:57 JPM redakcja1 K

Majówka spowodowała wzrost liczby turystów w mniej znanych hrabstwach

Pięciodniowe wakacje majowe, które zakończyły się w niedzielę, spowodowały wzrost liczby odwiedzających atrakcje turystyczne w całym kraju, przy czym można zauważyć tendencję wielu turystów do odwiedzania zarówno mniejszych miast i miasteczek jak i tradycyjnych, popularnych miejsc turystycznych.

Turyści odwiedzjący starożytne miasto Tianshui, w dzielnicy Qinzhou, w mieście Tianshui, w północno-zachodniej prowincji Gansu w Chinach, 1 maja 2024 r. Ruch wzrósł w całym kraju, w obrębie atrakcji turystycznych podczas 5-dniowej majówki rozpoczynającej się 1 maja. Fot, Xinhua 

Według danych podanych w poniedziałek przez Ministerstwo Kultury i Turystyki w Chinach, odnotowano 295 milionów krajowych wyjazdów turystycznych w trakcie trwania majówki, co w zestawieniu rok do roku pokazuje wzrost o 7,6% i 28,2% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. Z raportu przesłanego przez internetowe biuro podróży Trip.com do Global Times wynika, że w okresie wakacji najbardziej popularnymi kierunkami turystycznymi w Chinach były miasta znane z dogodnego transportu, bogatych zasobów kulturowych i turystycznych, takie jak Pekin, Szanghaj, Hangzhou i Chengdu. 

Jednak zauważalny jest trend, który powoduje, że w mniejszych miastach i ośrodkach turystycznych na poziomie powiatów obserwuje się wzrost zamówień turystycznych w porównaniu z miastami pierwszego rzędu – stwierdza raport. Na przykład w mniejszych miastach takich jak Yangzhou i Luoyang, liczba zamówień turystycznych w okresie wakacyjnym wzrosła średnio o 11% w zestawieniu rok do roku, podczas gdy destynacje na poziomie hrabstw takich jak Anji, Yiwu i Pingtan, odnotowały średni wzrost o 36%, jak wynika z raportu.  

Eksperci zauważyli, że tendencja ta wskazuje na rosnące zróżnicowanie kierunków turystycznych w skali kraju, a także na zmiany strukturalne w zakresie podaży i popytu na rynku turystycznym. Jak powiedział dla Global Times w poniedziałek Wu Liyun, profesor Chińskiej Akademii Kultury i Turystyki na Pekińskim Uniwersytecie Studiów   Międzynarodowych – obecnie Chińscy turyści „bardziej skupiają się na opłacalności” podczas podróży do małych miast lub powiatów, ponieważ koszty zakwaterowania i transportu są niższe w porównaniu z większymi miastami.  

Tymczasem panuje trend, który sprawia, że coraz więcej turystów stawia na pierwszym miejscu „jakość i wyjątkowe doświadczenia”, „prowadzące ich do poszukiwania mniej znanych lub niszowych miejsc docelowych,” w przeciwieństwie do popularnych i zatłoczonych miejsc turystycznych – powiedział Wu.  Wraz z rozwojem rewitalizacji obszarów wiejskich na terenie całego kraju, mniejsze regiony, w tym miejscowości na poziomie powiatów, stały się ważnymi rynkami dla firm turystycznych, ze względu na zapotrzebowanie rozwijania obszarów krajobrazowych, parków tematycznych i innych malowniczych miejsc, przyciągających turystów do poznania naturalnego piękna mniejszym kosztem i lepszymi usługami - jak zauważył Wu.  

Średnia cena hoteli na rynkach powiatowych to tylko połowa średniej ceny w popularnych miastach pierwszego i drugiego rzędu w okresie wakacyjnym. Rynki na poziomie hrabstwa również ulepszają swoje usługi i zakwaterowania. Według raportu Trip.com od grudnia 2023 r. w 10 regionach na poziomie prowincji dodano co najmniej 127 nowych punktów widokowych na poziomie 4A, z czego 65% znajduje się na rynkach na poziomie hrabstw. 

Mieszkanka Szanghaju o nazwisku Huang powiedziała w poniedziałek dla Global Times, że w czasie wakacji wybrała się do dzielnicy Lishui na przedmieściach Nanjing w prowincji Jiangsu we wschodnich Chinach i była całkiem zadowolona z podróży. „Wolę mniej znane miejsce, które również ma atrakcyjną stronę. Transport jest również bardzo wygodny i niedrogi” – powiedziała Huang. Inna mieszkanka o nazwisku Ma udała się z rodziną na wakacje do hrabstwa Xiapu w prowincji Fujian we wschodnich Chinach. „Okręg jest mniej zatłoczony i bardzo wygodny, możemy zwiedzać to miejsce powoli i mieć trwałe wspomnienia z rodziną” – powiedziała Ma dla Global Times. 

 

 

 

 

 

Dział: Turystycznie

Autor:
GT Staff reporters | Tłumaczenie: Kornelia Mikuła

Źródło:
https://www.globaltimes.cn/page/202405/1311774.shtml

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się