2024-02-23 11:22:36 JPM redakcja1 K

W styczniu Japonię odwiedziło ponad 2 miliony ludzi, dorównując rekordowemu tempu z 2019 roku

Japonia przyjęła ponad 2 miliony odwiedzających przez ósmy miesiąc z rzędu w styczniu, jak pokazały oficjalne dane w środę, co otwiera drogę do potencjalnego rekordowego roku dla turystyki.

Zdjęcie: reuters.com

Liczba zagranicznych odwiedzających w celach biznesowych i rekreacyjnych wyniosła w zeszłym miesiącu 2,69 miliona, nieznacznie mniej niż 2,73 miliona w grudniu, wynika z danych Japońskiej Organizacji Turystyki Narodowej (JNTO).

Przyjazdy w grudniu były wszech czasowym rekordem dla tego miesiąca i zakończyły rok po pandemii, w którym do kraju weszło nieco ponad 25 milionów turystów. Turystyka do Japonii praktycznie zatrzymała się na ponad dwa lata podczas pandemii COVID-19. Ale branża została znacząco wzmocniona zeszłego roku przez gwałtowne osłabienie jena, które uczyniło Japonię atrakcyjną w porównaniu z wieloma innymi miejscami. Przychody z turystyki przyjazdowej stanowią coraz ważniejszy element japońskiej gospodarki, a odwiedzający wydali w zeszłym roku po raz pierwszy ponad 5 bilionów jenów (33,32 miliarda dolarów), przekraczając cel rządu. 

Na przyjazdy w styczniu miało wpływ potężne trzęsienia ziemi 1 stycznia w prefekturze Ishikawa na zachodzie, powiedziało JNTO, chociaż liczba była na poziomie z 2019 roku, kiedy Japonia przyjęła rekordową liczbę 39,9 miliona turystów. Podróżujący z Korei Południowej, Tajwanu i Australii ustanowili rekord wszech czasów dla dowolnego miesiąca. Turystyka z Chin wciąż jest daleko poziomów sprzed pandemii, gdy podróżujący z kontynentu stanowili niemal jedną trzecią wszystkich odwiedzających i 40% wydatków turystycznych. Ale są oznaki życia w tym segmencie. 

Liczba odwiedzających z Chin wyniosła 415 900 w styczniu, o 33% więcej niż w poprzednim miesiącu. A operatorzy domów towarowych Isetan Mitsukoshi Holdings i J.Front Retailing powiedzieli, że Chiński Nowy Rok przyczynił się do silnej sprzedaży towarów luksusowych i towarów bezcłowych w pierwszej połowie lutego. Chińscy odwiedzający mogą w tym roku wybierać bardziej relaksujące podróże, trend znany jako „chill stay”, w przeciwieństwie do pośpiechów na zakupy obserwowanych w ubiegłych latach, powiedział Teppei Kawanishi, dyrektor generalny konsultingu branżowego Honichi Lab. „Styl polega na zwiedzaniu jednego miejsca turystycznego powoli i cieszeniu się nim tak, jak robią to miejscowi” - dodał. ($1 = 150,0800 jena)

Dział: Turystycznie

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE