2025-02-14 12:30:36 JPM redakcja1 K

Zabronione jest umieszczanie baterii zapasowych i papierosów elektronicznych w szafkach kabinowych na pokładzie samolotu

Od następnego miesiąca, baterie pomocnicze i elektroniczne papierosy będą zakazane w bagażach wnoszonych do samolotów. Ładowanie ich przez wejścia USB na siedzeniach samolotowych, także będzie zabronione.

Zdjęcie: GettyImages

Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu 13 lutego ogłosiło, że przygotuje „Zasady bezpiecznego obchodzenia się z bateriami pomocniczymi i elektronicznymi papierosami”, zawierające te podpunkty i wprowadzi je w życie od 1 marca. Powód pożaru Busan Air, który miał miejsce 28 stycznia nie został jeszcze ujawniony, jednak jest to zapobiegawcza odpowiedź na wzrastające obawy, dotyczące pożarów wywołanych przez takie baterie.

Według teraźniejszych regulacji Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Transportu, na pokład samolotu można wnieść maksymalnie dwie baterie pomocnicze, nie przekraczające 160Wh i maksymalnie pięć nieprzekraczających 100Wh. Wydajność najczęściej sprzedawanych baterii wynosi od 37 do 75Wh. Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu zwiększy wysiłki podczas poszukiwania baterii zapasowych na odprawach lotniskowych. Planuje ono zapewnić wskazówki dotyczące zasad bagażu podręcznego nawet pięć razy przed odlotem.

Nawet jeśli jest dozwolone wnieść baterie pomocnicze na pokład samolotu, muszą one być przechowywane w plastikowych torebkach lub etui, albo zaklejone taśmą izolacyjną, jeśli odkryta jest końcówka ładująca. Celem tego jest zapobieganie pożarom, poprzez uniemożliwienie kontaktu z innymi materiałami. Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu mówi – „W przypadku nieprzygotowania przez pasażerów odpowiedniego zabezpieczenia, zapewnimy plastikowe torebki, żeby zapobiec zwarciom na stanowiskach odprawy i pokładach samolotowych”.

Nawet jeśli baterie pomocnicze umieszczone są w woreczku strunowym, nie mogą być schowane na półce kabinowej. Muszą być przechowywane osobiście lub w kieszonce na siedzeniu naprzeciwko. Może to zapewnić natychmiastową reakcję w przypadku pożaru albo innych niebezpiecznych sytuacji. Jeśli podejrzewane będzie złamanie regulacji dotyczących baterii pomocniczych, obsługa samolotu może w miarę potrzeby, wykonać dodatkowe przeszukanie bagażu pasażera.

Jednak sprzęty elektroniczne z wbudowanymi bateriami, takie jak telefony i laptopy, pomijając baterie pomocnicze czy papierosy elektroniczne, mają własne protokoły zapobiegawcze przeciwko zwarciom, więc mogą być ładowane na pokładzie samolotu i przechowywane na półkach, pomimo nowych zasad. Jeśli przyczyną pożaru Busan Air okażą się baterie pomocnicze, Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu planuje zastanowić się, czy nie będą potrzebne surowsze zasady, takie jak wzmocnienie procedur wnoszenia ich na pokład.

Dział: Turystycznie

Autor:
Kim A-sa  | Tłumaczenie: Alicja Kempara - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.chosun.com/national/transport-environment/2025/02/13/QOVHLKPEZNBFRLWYBAHXPOQHXI/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE