2022-12-29 07:51:38 JPM redakcja1 K

Chcesz dokonać zwrotu? Może cię to kosztować

Planujesz zwrócić ten brzydki sweter świąteczny? Możliwe, że będzie cię to kosztować, żeby go zwrócić online. Kupujący przyzwyczaili się do bezpłatnej wysyłki i darmowych zwrotów w ostatnich latach, ale Zara, H&M, J.Crew, Anthropologie, Abercrombie & Fitch oraz inne sieci pobierają opłaty $7 za zwrot produktów online. Stawki zwrotu z zakupów online są zazwyczaj wyższe niż w przypadku zakupów stacjonarnych.

Wynika to z tego, że, klienci online często zamawiają kilka różnych rozmiarów odzieży, aby sprawdzić, co najlepiej pasuje i zwrócić niechciane przedmioty. Zgodnie z danymi National Retail Federation, klienci zwrócili około 17% wszystkich towarów, które zakupili w 2022 roku, o łącznej wartości 816 miliardów dolarów. Jest to obciążeniem dla sprzedawców detalicznych: Według NRF na każdy 1 miliard USD ze sprzedaży przeciętny sprzedawca ponosi 165 milionów USD ze zwrotów towarów. „Za każdego dolara zwróconego towaru, sprzedawca ponosi koszt od 15 do 30 centów,” powiedział CNN na początku tego roku Burt Flickinger, ekspert ds. handlu detalicznego i dyrektor zarządzający ds. doradztwa strategicznego w zakresie zasobów detalicznych. Firmy muszą pokryć wysokie koszty wysyłki, aby klienci mogli odesłać swoje produkty. Te przedmioty czasami lądują z powrotem w magazynach detalistów lub na półkach. Sklepy muszą następnie oznaczyć zwrócone towary, aby je sprzedać, dodatkowo ograniczając ich zysk. Częściej jednak zwracane produkty trafiają na składy likwidacyjne, a nawet na składowiska odpadów, co stanowi zagrożenie dla środowiska. W miarę jak rosną obawy przed trwającą recesję w USA i spadkiem wydatków konsumenckich, sprzedawcy detaliczni szukają sposobów ochrony swoich zysków. Sprzedaż detaliczna gwałtownie spadła na początku świątecznego sezonu zakupowego, ponieważ konsumenci odczuli szczyptę inflacji, która spowodowała, że sprzedawcy detaliczni mieli zbyt dużo zapasów. Pobieranie opłat za zwroty online to tylko jeden ze sposobów, w jaki detaliści próbują obniżyć koszty zwrotów i zapobiec gromadzeniu się ubrań w magazynach. Niektóre sklepy zaciskają coraz bardziej zasady zwrotów. Inne stosują politykę „bezzwrotnego zwrotu pieniędzy”, w ramach której zwracają klientom pieniądze i pozwalają im zachować lub przekazać przedmioty, których nie chcą.

Autor:
Nathaniel Meyersohn, CNN | Tłumaczenie: Maria Szafran

Żródło:
https://edition.cnn.com/2022/12/27/business/online-returns-stores-zara-abercrombie

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE