2022-11-28 09:11:36 JPM redakcja1 K

Co zyska Tadżykistan dzięki przystąpieniu do Agroexpress?

Tadżykistan wykazuje zainteresowanie projektem Agroexpress, usługą bezpośrednich dostaw owoców i warzyw z Azji Centralnej do Rosji. 

Tadżykistan wykazuje zainteresowanie projektem Agroexpress, usługą bezpośrednich dostaw owoców i warzyw z Azji Centralnej do Rosji. Przystąpienie Tadżykistanu do Agroexpress może przyspieszyć dostawy produktów łatwo psujących się i zmniejszyć ryzyko czynników wpływających na jakość towarów.

Fakt, że Tadżykistan wykazuje zainteresowanie projektem, przyznał wiceminister transportu Uzbekistanu Jasur Choriyev. Według niego możliwość dostarczania łatwo psujących się towarów z regionu do Rosji jest ważna dla kraju, w którym wytwarza się dużą liczbę takich produktów. Obecnie za pomocą przyspieszonych pociągów kontenerowych „Agroexpress” przewozi się takie produkty jak: mięso, ryby, nabiał, świeże warzywa, owoce, zioła itp. Czas dostawy towarów, według Dyrektora Generalnego Autonomicznej Organizacji Non-Profit „Eurasian Agrlogistics”, Alevtina Kirillova, wynosi 5-7 dni. Według Chorijewa projektem zainteresowane są także Turkmenistan i Armenia. Agroexpress to wyspecjalizowana usługa organizacji przyspieszonych przewozów kolejowych kontenerów. Projekt jest realizowany przez JSC Koleje Rosyjskie (RZD) i Rosyjskie Centrum Eksportu (REC). Usługa umożliwia dostarczanie towarów kompleksu rolno-przemysłowego do Turcji, krajów WNP i Chin. 

Źródło w Ministerstwie Rolnictwa kraju powiedziało Asia-Plus, że Agroexpress może być dla Tadżykistanu dobrą okazją do eksportu towarów. Do tej pory, według źródła, Duszanbe nadal bada inicjatywę Kolei Rosyjskich. Według statystyk republikańskich służb celnych, w udziale całkowitego eksportu Tadżykistanu do Rosji najwyższe miejsce zajmuje bawełna – ponad 76%, następnie warzywa i owoce (około 14%) oraz tekstylia (ponad 7%).

Projekt został już przeskalowany na kraje Eurazjatyckiej Unii Gospodarczej. Teraz w „Agroexpress”, oprócz Uzbekistanu i Rosji, biorą udział firmy logistyczne i terminale rolno-przemysłowe Azerbejdżanu, Białorusi i Kazachstanu. Kirgistan jest w trakcie przystąpienia do projektu. W tej chwili kierownictwo „Agroexpress” pracuje na dwóch trasach: jedna przebiega przez Kazachstan (Biszkek – Turksib – Moskwa), a druga przez Uzbekistan (Osz – Fergana – Taszkent – Moskwa).

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE