2022-12-29 08:08:36 JPM redakcja1 K

Disney+ stanie się droższy… chyba że chcesz oglądać reklamy

Disney+ staje się coraz droższy, chyba że chcesz oglądać reklamy. Od czwartku wersja Disneya bez reklam będzie kosztować $10,99 miesięcznie co oznacza wzrost o 3 dolary. Dla tych, którzy chcą zaoszczędzić kilka dolarów, Disney+ ma nową wersję z reklamami, która kosztuje $7,99 miesięcznie.

Wprowadzenie nowej wersji, zwanej Disney+ Basic, nastąpiło około miesiąca po uruchomieniu przez Netflix wersji reklamowej za $6,99 miesięcznie. Usługa Disney+ ma teraz trzy pakiety razem z siostrzanymi platformami Hulu i ESPN + w tym nowy który łączy warstwę reklam Hulu i nowy pakiet Disney+ Basic za jedyne $9.99 miesięcznie. Stanowi to znaczną oszczędność, biorąc pod uwagę, że samo „Hulu z reklamami” kosztuje $7.99 miesięcznie. Kolejna wersja, która łączy wszystkie trzy usługi z reklamami, kosztuje $12.99 miesięcznie. Disney po raz pierwszy ogłosił, że wprowadzi warstwę reklamową w marcu, mówiąc, że widzi ją „jako budulec” w celu osiągnięcia od 230 do 260 milionów długoterminowych subskrybentów do roku podatkowego 2024. Według stanu na listopad Disney+ ma 164,2 miliona subskrybentów na całym świecie. Pomimo swojej popularności, serwisy streamingowe, w tym Netflix i HBO Max (własność firmy macierzystej CNN, Warner Bros. Discovery), tracą pieniądze. Firmy medialne znajdują nowe sposoby na przyciągnięcie abonentów a tym samym przychodów. Działalność streamingowa Disneya straciła 1,5 miliarda dolarów w kwartale, w porównaniu ze stratą 630 miliona dolarów w czwartym kwartale ubiegłego roku. „Szybki rozwój Disney+ w ciągu zaledwie trzech lat od premiery jest bezpośrednim wynikiem naszej strategicznej decyzji, aby zainwestować dużo pieniędzy w tworzenie niesamowitych treści i wprowadzenie usługi na arenie międzynarodowej” powiedział Bob Chapek, dyrektor generalny Disneya, w liście do inwestorów w zeszłym miesiącu. „Spodziewamy się, że nasze straty operacyjne [bezpośrednie dla konsumentów] będą się zmniejszać”. Chapek dodał, że jednostka przesyłania strumieniowego nadal „osiągnie rentowność w roku fiskalnym 2024”.

Autor:
Jordan Valinsky, CNN Business | Tłumaczenie: Maria Szafran

Żródło:
https://edition.cnn.com/2022/12/08/media/disney-plus-ad-prices

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE