2023-01-13 16:15:42 JPM redakcja1 K

Kończy się czas dla Bed Bath & Beyond

Firma Bed Bath & Beyond straciła jedną trzecią sprzedaży w okresie świątecznym i kończą jej się możliwości uniknięcia bankructwa

Detalista oznajmił we wtorek, że sprzedaż netto spadła o 33%, do 1,3 miliarda dolarów, w ostatnim kwartale kończącym się 26 listopada w porównaniu z tym samym okresem rok temu. W ciągu kwartału stracił 393 miliony dolarów, co oznacza wzrost o 42% w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż spadła w dużej mierze, ponieważ Bed Bath & Beyond nie miało wystarczającej ilości towarów na półkach od dostawców. Firma modernizuje swoje towary i eliminuje niektóre marki prywatne na rzecz markowych. „Chociaż szybko i skutecznie zmieniliśmy asortyment oraz inne strategie merchandisingowe i marketingowe, zapasy były ograniczone i nie osiągnęliśmy naszych celów.” - powiedziała Sue Gove we wtorkowym oświadczeniu. Firma Bed Bath & Beyond ogłosiła wcześniej, że do końca roku podatkowego 2022 zamknie około 150 sklepów i obniży koszty o 500 milionów dolarów, w tym poprzez redukcję miejsc pracy. We wtorek powiedziała, że będzie chciała zaoszczędzić 200 milionów dolarów więcej na kosztach, eliminując niektóre role korporacyjne i dostosowując swój łańcuch dostaw. W zeszłym tygodniu firma Bed Bath & Beyond wydała ponurą wiadomość na temat swojej przyszłości, ostrzegając, że ogłoszenie upadłości jest możliwym rozwiązaniem dla firmy. Istnieją „poważne wątpliwości co do zdolności firmy do kontynuowania działalności” z powodu pogarszającej się sytuacji finansowej, podała sieć artykułów gospodarstwa domowego w czwartkowym zgłoszeniu regulacyjnym. Firma dodała, że bada opcje strategiczne, w tym restrukturyzację zadłużenia, poszukiwanie dodatkowej gotówki, sprzedaż aktywów i ogłoszenie upadłości. Gove dodała, że firma współpracuje z doradcami, „ponieważ rozważamy wszystkie strategiczne alternatywy.”

Firma Bed Bath & Beyond w ostatnich latach miała trudności z przejściem na zakupy online i odparciem większych sieci, takich jak Walmart i Target. Wielu kupujących przeszło do tych konkurentów, gdy nowość kuponów Bed Bath & Beyond wyblakła konsumenci mogą znaleźć wiele tańszych alternatyw na Amazon i innych stronach internetowych. Firma również mocno ucierpiała podczas pandemii tymczasowo zamykając sklepy w 2020 roku, podczas gdy, rywale pozostali otwarci. Firma straciła 17% sprzedaży w 2020 roku i 14% w 2021 roku.

Autor:
Nathaniel Meyersohn, CNN Business | Tłumaczenie: Maria Szafran

Żródło:
https://edition.cnn.com/2023/01/10/business/bed-bath-beyond

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE