2023-05-07 09:02:40 JPM redakcja1 K

Mozilla dokonuje zakupu startupu Fakespot, który identyfikuje fałszywe recenzje, aby wprowadzić narzędzia do Firefoksa

Mozilla ogłosiła dzisiaj, że przejęła Fakespot, startup oferujący stronę internetową i rozszerzenie przeglądarki, które pomagają użytkownikom identyfikować fałszywe lub niewiarygodne recenzje.

Image Credits: David Tran / Getty Images

 

Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Rozszerzenia Fakespot można wykorzystać do wykrywania fałszywych recenzji zamieszczonych na różnych platformach internetowych, takich jak Amazon, Yelp, TripAdvisor.

Założona w 2016 roku firma Fakespot z siedzibą w Nowym Jorku wykorzystuje sztuczną inteligencję i system samouczenia się maszynowego do wykrywania wzorców i podobieństw między recenzjami w celu oznaczania tych, które najprawdopodobniej są zwodnicze. Fakespot zapewnia ocenę recenzji produktu, aby pomóc konsumentom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji podczas dokonywania zakupu. Celem firmy jest umożliwienie użytkownikom szybkiego sprawdzenia, gdzie sztuczne recenzje mogą zawyżać ranking produktu w wyszukiwarkach.

„Fakespot będzie nadal działać we wszystkich głównych przeglądarkach internetowych i urządzeniach mobilnych, a zespół Mozilli będzie inwestować w dalsze ulepszanie korzystania z Fakespot dla wielu oddanych użytkowników” — powiedział Steve Teixeira, dyrektor ds. produktów Mozilli w poście na blogu. — „W przyszłości pojawią się również integracje Fakespot, które będą unikalne dla Firefoksa. Fakespot sprawi, że użytkownicy Firefoksa będą najlepiej przygotowani do omijania fałszywych recenzji i robienia zakupów, mając pewność, że to, co kupują, jest autentycznym produktem wysokiej jakości”.

Mozilla twierdzi, że dzięki Fakespot użytkownicy Firefoksa uzyskają dostęp do godnego zaufania narzędzia zakupowego, które pomoże ulepszyć doświadczenia związane z handlem elektronicznym. Firma twierdzi, że z czasem wprowadzi funkcjonalność Fakespot na stałe do Firefoksa.

Chociaż sztuczna inteligencja i samouczenie maszynowe są od dawna wykorzystywane do wykrywania fałszywych recenzji, zadanie to prawdopodobnie stanie się jeszcze trudniejsze wraz z wprowadzeniem lepszych narzędzi opierających się na sztucznej inteligencji. Na przykład, ostatnie raporty wskazują, że ludzie używają chatbotów AI, takich jak ChatGPT OpenAI, do pisania recenzji produktów na platformie Amazon. Te recenzje, które rzekomo są pisane przez ChatGPT, mogą zrewolucjonizować oszustwa.

Dzisiejsze ogłoszenie ma miejsce kilka tygodni po tym, jak Mozilla uruchomiła startup skupiony na sztucznej inteligencji o nazwie Mozilla.ai. Misją nowo utworzonej firmy nie jest tworzenie sztucznej inteligencji — jej misją jest budowanie sztucznej inteligencji, która jest open source i „godna zaufania” — jak twierdzi Mark Surman, prezes wykonawczy Mozilli i szef Mozilla.ai.

Dział: Biznes

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE