2025-04-14 12:42:45 JPM redakcja1 K

Katana ZERO - hitowy akcyjniak powraca w formie darmowego dodatku

Czym jest Katana ZERO? Czy warto się z nim zapoznać? W związku z szybko nadchodzącą premierą dodatku - oczywiście, że tak!

Zdjęcie: Askiisoft/YouTube

W kwietniu 2019 roku ukazało się Katana ZERO - gra akcji 2D, w której gracze wcielali się we władającego mocą przewidywania i spowalniania czasu zabójcę na zlecenie, posługującego się mieczem samurajskim. Akcja miała miejsce w dystopijnej wizji niedalekiej przyszłości, a fabuła poruszała tematy dysocjacji, bycia wykorzystywanym przez autorytety oraz odkrywania swojej przeszłości.

Gra świetnie łączyła piękny i depresyjny ton dzieł z gatunku cyberpunk, takich jak Bladerunner, z bombastycznym filmem akcji rodem z lat 80. oraz głębią psychologiczną i szokiem dobrego thrillera. Takie połączenie dawało historię pełną tajemnicy, intrygi i suspensu, ale nie stroniącą od okazjonalnego komizmu.

Protagonista, Zero, to cierpiący na amnezję zabójca, otrzymujący kontrakty na ludzkie życia od swojego terapeuty. Posiada on unikalne umiejętności, pozwalające mu spowolnić swoją percepcję upływu czasu oraz stworzyć w umyśle projekcję ukazującą dokładny przebieg następnych kilkunastu sekund. W trakcie fabuły Zero odkrywa, dlaczego jest tak uzdolniony w zabijaniu oraz skąd pochodzą jego nadnaturalne umiejętności. Spotka on także kilka barwnych postaci, od gangsterów po podobnych do niego zabójców, które nakierują go na konspirację związaną z eksperymentalnym narkotykiem bojowym.

Rozgrywka w Katana ZERO to połączenie platformówki 2D z mechaniką umierania od jednego ciosu, jak w Hotline Miami. Tutaj, jednakże skupienie pada na taktykę i planowanie, zamiast na chaos i szybki refleks. Dzięki mocom Zero, gracz może spowalniać chwilowo czas, co pomaga uporać się z przeciwnikami strzelającymi do niego z daleka. Protagonista może posługiwać się wyłącznie swoim mieczem oraz rzucać znalezionymi w poziomach butelkami, cegłami, itd., zatem trudność gry polega na umiejętnym skracaniu dystansu między Zero, a przeciwnikami.

Poziomy są różnorodne, potrafią zmusić do myślenia i posiadają świetne ścieżki dźwiękowe, w większości tworzone przez artystę LudoWic. Przyjdzie nam odwiedzić takie lokacje, jak klub nocny, opuszczony plan filmowy, rzeźnię przerobioną na ośrodek treningowi, czy podziemny bunkier rządowy.

Jakiś czas po premierze gry, twórcy zapowiedzieli DLC, które będzie stanowić kontynuację fabuły, jako że zakończenie okazało się być cliffhangerem, zamykającym tylko jeden wątek i zapowiadającym dalsze poczynania Zero. Przez lata fani otrzymywali jedynie małe urywki informacji, będące uspokojeniem przez deweloperów, że nie porzucili projektu i dalej nad nim pracują.

10 kwietnia tego roku ukazał się oficjalny zwiastun DLC, po którym widać, że dodatek jest już w finalnej fazie produkcji, a jego premierę można przewidywać jeszcze na 2025 rok. Można zauważyć na nim zupełnie nowe lokacje, znacznie odbiegające od estetyki podstawowej gry, a także nowe mechaniki i przeciwników. Twórcy zapewnili, że cała dodatkowa zawartość będzie darmowa dla posiadaczy podstawowego Katana ZERO.

Autor:
Gustaw Miotke — praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
Tekst autorski

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się