2022-11-24 13:56:58 JPM redakcja1 K

Moje pierwsze wrażenia podczas testowania

Audi RS E-Tron GT

Czy nam się to podoba, czy nie, po upływie mniej więcej kolejnej dekady elektryczne samochody staną się czymś normalnym. Co to oznacza dla miłośników motoryzacji? Czy wszyscy będziemy jeździć w nienazwanych pudełkach napędzanych baterią i pozbawionych jakichkolwiek cech charakterystycznych? Cóż, nie, jeżeli sprawą zajmą się dobrzy ludzie z Audi!

Co to za model?

Trzeba wydać około 84 tysiące funtów (ok. 455 tysięcy złotych), żeby e-tron GT pojawił się na twoim podjeździe. Jeżeli jednak chcesz nabyć wersję RS testowaną w tym artykule, spodziewaj się, że zapłacisz ponad 130 tysięcy funtów (około 700 tysięcy złotych) z kilkoma dodatkowymi opcjami do wyboru. Nie jest to tanio, ale najlepsze rzeczy w życiu również nigdy takie nie są! Myślę, że dużo osób określiłoby ten samochód jako czterodrzwiowe, sportowe coupe z napędem elektrycznym. Samochód, lśniący w metalicznym kolorze typu „taktyczna zieleń”, przykuł dużą uwagę podczas moich przejażdżek przez angielskie wyżyny Dales i poza nimi. Powiedziałbym, że opinie na temat koloru były podzielone i wygląda na to, że spodobał się młodszej widowni.

Jazda

Dane podstawowe samochodu są po prostu imponujące. Po wciśnięciu odpowiednich przycisków RS e-tron GT wystrzela jak z procy, osiągając prędkość około 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy. Mając na uwadze, że samochód waży sporo, bo ponad 2323 kg, to dopiero moc. Samochód zawsze porusza się tak szybko, że nasz mózg potrzebuje chwili, żeby przetworzyć, co się dzieje. Jedyne co wskazuje, że prędkość została zwiększona to nieznaczny szum wiatru oraz strzałka prędkościomierza, która gwałtownie zmierza w kierunku takich wartości na liczniku, za które można stracić prawo jazdy. Prędkość na prostej jest bardzo dobra, ale to nic dziwnego, ponieważ obecnie Audi produkuje i sprzedaje jedne z najlepiej prowadzących się samochodów. Pod tym względem e-tron nie rozczarowuje. Precyzyjne kierowanie i brak przechyłów nadwozia sprawiają, że samochód jest w stanie pokonywać zakręty z zawrotną prędkością. Natomiast dzięki silnikowi napędzającego każdą oś, przyczepność jest doskonała, niezależnie od pogody. Poza tym całe te szybkie pokonywanie zakrętów nie odbywa się kosztem jakości jazdy. Nawet biorąc pod uwagę, że felgi aluminiowe mają ponad 50 cm, jazda tym samochodem przy niskiej prędkości jest zawsze stabilna, ale nigdy niewygodna. Audi może zatem całkiem dobrze sprawdzić się w roli grand tourera. Tryb komfortowy w progresywnym układzie kierowniczym wydaje się wydawać najlepszym wyborem podczas jazdy po zwykłych drogach. Audi podaje, że łączny zasięg wynosi 284 mil (około 457 kilometrów). Osobiście powiedziałbym, że jeżeli chodzi o pełne wykorzystywanie znaczących osiągów samochodu 200 mil (około 322 kilometrów) to bardziej adekwatna liczba. W przypadku naszej odrobiny powściągliwości w tym temacie 220-230 mil (około 355-370 kilometrów) wydaje się być odpowiednim szacunkiem.

Ładowanie było dość proste, dzięki klapkom do podłączania kabli na obu przednich błotnikach. E-tron akceptuje szybkie ładowanie do 270 kW, co oznacza, że możesz naładować samochód od 5% do 80% w około 22 minuty. W przypadku mojej domowej ładowarki o mocy 7 kW potrzeba było zazwyczaj nocy, żeby w pełni naładować baterię.

W środku

Wchodzenie i wychodzenie okazało się być dla mnie małym wyzwaniem. Mając siedzenie ustawione tak, żeby zmieścić moje długie nogi, stwierdziłem, że muszę manewrować pomiędzy słupkiem B, szczeliną między nim a kierownicą. Kiedy jednak po raz pierwszy się ulokowałem, mogę powiedzieć, że miejsce kierowcy to pierwsza klasa. Są tu wygodne fotele z podparciem we wszystkich właściwych miejscach, co jest niezwykle istotne w samochodzie, który często jest prowadzony w energiczny sposób. Wygląd coupe ogranicza tylną przestrzeń nad głowami, a pasażerowie siedzący z tyłu będą mieć niewiele przestrzeni na nogi. Miejsce na bagaż jest przystępne - 350 litrów, jednak trochę za małe, jeżeli czwórka dorosłych osób będzie podróżować z bagażem. Ilość wyposażenia jest spora, ale pole do personalizacji e-tronu jest ogromne, dzięki czemu można go dokładnie dostosować do swojej specyfikacji. Daj się ponieść i zwiększ cenę katalogową. Podejrzewam, że większość kupujących tak zrobi. Jakość wykonania jest wzorowa, co jest jedną z niewątpliwych zalet Audi. Jakość materiałów również jest świetna, jednak warto wybrać jaśniejszy kolor skóry, ponieważ osobiście uważam, że wystrój wypełniony czernią jest odrobinę ponury.

Werdykt

Jako samochód, który jest w stanie dotrzeć z punktu A do punktu B w ekspresowym tempie, RS e-tron GT robi niesamowite wrażenie. Z powodu takiej mocy użytkowej będącej w ofercie, mało prawdopodobne jest, żeby wiele innych samochodów sprzedawanych obecnie w Wielkiej Brytanii było w stanie mu dorównać. Jeździ się i prowadzi tak, jak przystało na Audi noszące znaczek RS, jednak jazda przebiega w bardziej stateczny sposób, a elegancja i oferowany komfort robią wrażenie.

Szybkie fakty

Audi RS e-tron GT

Cena: 134 195 funtów (ok. 726 364 złotych)

0-100 km/h w 3,3 sekundy

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Maksymalna moc elektryczna: 440kW

Maksymalny moment obrotowy: 830Nm

Zasięg: 284 mil (ok. 457 kilometrów)


 

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE