2024-07-25 09:17:51 JPM redakcja1 K

BYD kontra Huawei: Przechwałki chińskich gigantów samochodów elektrycznych podkreślają presję w centrum największego rynku samochodowego na świecie

W miarę jak marże zysku są zmniejszane, coraz aktywniej działa światowy rynek motoryzacyjny.

Tłumy gromadzą się, aby zobaczyć samochody elektryczne BYD na Beijing Auto Show, 3 maja 2024 r. Źródło: Greg Baker 

Napięta wymiana zdań między dwoma głównymi chińskimi producentami pojazdów elektrycznych w ostatnich dniach podkreśla presję, z jaką muszą się one mierzyć w związku z nasilającą się wojną cenową w branży. Wszystko zaczęło się w sobotę, kiedy to Yu Chengdong, prezes oddziału Huawei zajmującego się inteligentnymi samochodami, zasugerował, że konkurencyjny producent pojazdów elektrycznych BYD jest liderem z powodu niskich cen, a nie jakości swoich samochodów. 

„Obecnie, BYD jest numerem jeden, ponieważ ma wyjątkowo niskie koszty”, powiedział Chengdong na publicznym forum w Shenzen. BYD, producent samochodów, z którego kiedyś śmiał się Elon Musk, wyprzedził Teslę pod koniec ubiegłego roku jako największy sprzedawca pojazdów elektrycznych na świecie. (Tesla odzyskała swoją pozycję w pierwszym kwartale tego roku, ale pozycja obu jest wyrównana.) 

„Nie jesteśmy dobrzy w konkurowaniu bardzo niskimi cenami. Jesteśmy raczej dobrzy w konkurowaniu wartością, inteligencją, luksusem, komfortem, bezpieczeństwem, wysoką jakością, doskonałym i wygodnym doświadczeniem użytkownika” dodał Yu. 

Podczas gdy dyrektorzy najwyższego szczebla branży pojazdów elektrycznych często publikują w mediach społecznościowych posty na różne tematy, w  tym dotyczące technologii i reklamy, rzadko wymieniają nazwy konkurencyjnych firm, zwłaszcza gdy je krytykują. W ostatnich miesiącach w hiperkonkurencyjnej chińskiej branży pojazdów elektrycznych nasiliła się wojna cenowa, w której producenci walczą o uwagę konsumentów za pomocą dużych rabatów lub nowszych, tańszych modeli.  

Branża doznała ciosu w maju, kiedy prezydent USA Joe Biden czterokrotnie zwiększył cła na pojazdy elektryczne z Chin do 100%, skutecznie zamykając jeden z największych na świecie rynków samochodów osobowych. Branży grożą również potencjalne dodatkowe cła importowe z Unii Europejskiej już w przyszłym tygodniu.  

Komentarze Yu na temat BYD szybko rozpowszechniły się w chińskich mediach społecznościowych i sprowokowały ostrą ripostę ze strony giganta EV. „Osobiście bardzo szanuję Huawei. Czuję jednak, że jeśli Pan Yu będzie dokonywał mniej porównań, czy to na konferencjach prasowych, czy na forach publicznych, więcej osób go polubi, a marka Huawei również zyska w oczach” powiedział Li Yunfei, dyrektor generalny ds. brandingu i relacji publicznych w BYD, w czwartkowym poście na platformie Weibo. 

Dział: Biznes

Autor:
Laura He, CNN | Tłumaczenie: - praktykant Fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/06/07/cars/china-war-of-words-byd-huawei-ev-intl-hnk/index.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE