Zdjęcie: Getty Images / Kuziki
Czy wiadomo, że REWE należy do pierwszych sprzedawców artykułów spożywczych pod marką własną produktów certyfikowanych upraw ekologicznych? Już 30 lat temu w supermarkecie można było kupić żywność ekologiczną pod ówczesną marką Füllhorn. Aktualnie REWE oferuje około 700 różnych artykułów a ich popularność rośnie. Dodatkowo asortyment uzupełniają inne marki ekologiczne.
Produkty ekologiczne jeszcze lepsze z certyfikatem Naturland
Nie wszystkie produkty ekologiczne są takie same – dlatego ponad 300 produktów marki własnej REWE posiada niezależny certyfikat Naturland Stowarzyszenia na rzecz Rolnictwa Ekologicznego. Stowarzyszenie zrzeszające ponad 140000 rolników na całym świecie opowiada się za zrównoważoną przyszłością w zglobalizowanym świecie.
Poprzez ścisłą współprace REWE może zaoferować ponad 300 produktów w wysokiej ekologicznej jakości, które znacznie przekraczają standardy rozporządzenia w sprawie produkcji ekologicznej. Dzięki dodatkowemu certyfikatowi Naturland własna marka ekologiczna REWE angażuje się również w aktywną ochronę gleby, wody i klimatu, jak również w oszczędne wykorzystywanie zasobów i wspieranie bioróżnorodności. Ponadto Naturland określa własne standardy społeczne, które mają zastosowanie dla wszystkich członków i przetwórców Naturland i zapewniają odpowiedzialność społeczną w krajach producentów. Należą do nich: równouprawnienie, prawa dziecka i bezpieczeństwo w pracy.
Dla gospodarki o obiegu zamkniętym
Stowarzyszenie ekologiczne Demeter istnieje od 1924 roku i jest tym samym jednym z najstarszych i najbardziej godnych zaufania wyróżnień ekologicznych w Niemczech. Pieczęć Demeter oznacza biodynamiczną metodę gospodarowania oraz wytyczne, które znacznie wykraczają poza wymagania rozporządzenia UE w sprawie produkcji ekologicznej.
Kiedy więc przy następnych zakupach w REWE zauważysz pieczęć, możesz mieć pewność, że patrzysz na produkt ekologiczny o najwyższej organicznej jakości. W ramach nowego partnerstwa między REWE i Demeter ponownie znacznie zwiększono asortyment marek ekologicznych w sieci sklepów spożywczych oraz regionalnych produktów, tj. owoce i warzywa oraz produkty mleczne.